Kratom a vhodný postup odvykání
Petra
Dobrý den, potřebovala bych poradit ohledně odvykání z Kratomu.
Někdy v dubnu jsem začala užívat kratom. Dostala jsem se k němu ve fitku přes trenéra, ke kterému jsem donedávna hrozně moc vzhlížela. Nenapadlo mě, že by mi doporučil něco, co je vlastně droga. Takže jsem ho na jeho doporučení začala užívat 5x týdně před a po tréninku-jednu lžičku.
V létě jsem jezdila o víkendu závody, takže se frekvence zvýšila na každý den.
Po sezóně na přelomu září / říjen jsem pak zase přestala s víkendovým užíváním. A další týden to začalo..
V té době jsem to nevěděla, že za to může kratom. Ale začalo mi být zle. Horko-zima, teklo mi z nosu. Po návštěvě lékaře, kdy mi dělal CRP a konstatoval, že jde o chřipku, jsem prostě přičítala tyto příznaky virovému onemocnění.
A v ten samý týden, čumím na telku, všechno mě bolí a Nora Fridrichová ve 168h začne mluvit o kratomu. Čuměla jsem jak péro z gauče, co to vlastně ten kratom je... Modlila jsem se, aby se mě to netýkalo, ale bohužel. Po reportáži jsem šla a vzala si trochu kratomu. A to víte, že mi najednou nic nebylo.
Hledala jsem pak na netu, co mám dělat a začala jsem užívat co nejmenší množství kratomu jen aby mi nebylo blbě.
Při pokusu vysadit kratom předminulý týden jsem to bohužel ale nezvládla. Dvě noci jsem nedokázala pořádně spát. Max dvě hodinky a pak jsem se dorána převalovala. Takže jsem pak zase začala kratom užívat v malých dávkách pro překonání abstinenčních příznaků.
Chtěla bych se zeptat, co mám dělat? Je nějaká šance, že vysadím bez pomoci? Nemám třeba užívat Kratom v mikro dávkách celý den a postupně dávky vynechávat? Myslíte, že by to pomohlo pro lepší průběh?
Budu vám moc vděčná za jakoukoliv odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Petro,
předem se omlouvám za pozdější odpověď. Jinak k odvykání kratomu či jných látek je vždy individuální záležitost.
Vždy doporučujeme vyhledat některou odbornou adiktologickou službu a celou situaci probrat osobně. Můžete s kolegy udělat konkrétní plán vysazování, možná bude bezpečnější řešení vysazovat na detoxifikační jednotce za podpory lékařů a zdravotního personálu. Někdy je potřeba nasadit jiná medikace na zmírnění odvykacích stavů. Jsou však lidé, kteří to zkoušejí sami za sebe a také se jim to zadaří. Jak popisujete je možné zkoušet vysadit postupným snižováním dávky a postupně i braní obden apod. K zvládnutí by Vám mohli pomoci vitamíny ( draslík, hořčík, vápník a zinek), hodně pít tekutin. Neuškodí bylinky, uklidňující směs Vám prodají v každé lékárně. Rozhodně to ničím „nepřebíjejte", nebo spadnete zase do něčeho jiného. Přijde mi fajn, že máte i přiměřenou fyzickou aktivitu, která do určité míry můžete ovlivnit Vaše rozpoložení. Je však potřeba počítat s jistou mírou nepohodlí i delší dobu (řádově týdny).
Nebojte se odborníky oslovit, podpoří Vás v motivaci a poskytnou oporu. Vysazením práce na sobě mnohdy teprve začíná. Pokud budete chtít využít odborné pomoci můžete si vyhledat adiktologickou či psychiatrickou ambulanci na odkazu https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ v místě Vašeho bydliště. Případně napište do skryté poznámky, které město by bylo pro Vás nejlepší. Můžeme dát i odkaz na detoxy.
Budu ráda, když dáte o sobě vědět, jak se Vám daří realizovat patřičné kroky.
S pozdravem za Drogovou poradnu
HS