LSD
bohdanka
Jaká jsou rizika LSD kromě zmiňovaných nevolností a úrazů? Může mít vliv na zárodečné buňky ( například otěhotnění pod vlivem LSD nebo krátce po tripu). A jaká je statistika užívání LSD v ČR, kolik procent lidí užívá pravidelně a kolik třeba užije LSD jen jednou za život? Je pravda, že ten, kdo jednou poznal, už nikdy v životě nepřestane bažit po opakování, i když u LSD závislost fyzická ani psychická oficiálně nevzniká ? A jaký je váš názor na možné propisování do genů?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Bohdanko.
Omlouvám se za delší dobu s odpovědí.
Pokusím se alespoň na některé Vaše otázky odpovědět, ale jinak je to na delší psaní a myslím, že je potřeba, pokud Vás to zajímá si i dohledávat.
Jsou případy, kdy může dojít k trvalým fukčním změnám mozku, což se daří prokázat například výzkumem, kdy byl mozek pod vlivem LSD skenován. Lze to popsat jako otevření spojení nebo bran v mozku, které by jinak zůstaly zavřené a nebo odpojení oblastí, které jinak fungují propojeně. To v praxi vyvolává halucinace a změněné vnímání v době, kdy jste pod vlivem. Zároveň však může dojít k trvalým změnám vnímání, psychickým změnám, navazujícím osobnostním změnám, ke kterým dojde během užití a po užití přetrvávají. Může se jednoduše stát, že po vyprchání účinku se mozek nebude schopen vrátit k normálnímu fungování. Někdy se situace stabilizuje hned po vysazení, někdy až pár týdnů po něm, někdy jsou následky trvalé. Co se týká vlivu na zárodečné buňky jsou různé názory a dělají se výzkumy. A co se týká bažení, může se objevit při pozitivním zážitku, že člověk bude chtít prožívat opakovaně stejný stav, ale toto se děje i u dalších drog. Proto se pak setkáváme se závislostmi různého typu.
Zde je odkaz na naše stránky https://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/lsd.html, kde jsou informace o halucinogenech a je tam i uvedena literatura, ale bude jistě i mnoho dalších knih na trhu a výzkumných prací.
Dále se také můžete podívat např. na web Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti, do sekce o halucinogenech na http://www.drogy-info.cz/index.php/info/ilegalni_drogy/halucinogeny/halucinogeny_podrobne.
Ohledně statistik jsou na těchto stránkách Výroční zprávy z jednotlivých let ohledně užívání drog v České republice. Předpokládám však, že se tam nedočtete zcela zastoupení pravidelných nebo "rekreačních" uživatelů LSD.
Přeji hodně zdaru s bádáním, raději v teoretickém duchu. V tom praktickém životě bych Vám doporučovala opatrnosti.
HS