Je to vážné?
Mao Mau
Dobrý den, před cca dvěma lety jsem častěji užívala lsd po dobu jednoho měsíce klidně i 2x týdne. Měla jsem neustále ty samé bad trips a vždy to začínalo stejnou situací a vždycky to bylo to samé, do toho jsem pravidelně kouřila trávu, to už jsem ji kouřila apson čtvrtým rokem ve fakt velkém množství, každý den klidně i 5 "kýblů" a normálně na mě neměla už spíše skoro žádný efekt. No, po období lsd jsem měla takovou dačasnou schyzofrenii, tak bych to nazvala. Nicméně, ted jsem asi před dvěma měsíci přestala kouřit trávu a když jsem  se teď dvakrát trochu zhulila, tak se mi vrátil ten samý bad trip jak na tom lsd,tok myšlenek úplně v háji, celkově jsem si připadala jako v úplné halucinaci, špatně s eto popisuje, prptoze to je prostě nepopsatelna situace, cítila jsem se opravdu jak na lsd při tom badtripu který se mi stále tehdy opakoval a byl úplně stejný. Vím že nemam teď kouřit trávu, protože mi to nedělá dobře na mozek ted, ale chci se zeptat, když to bylo z způsobeno marihuanou (halucinogeni látkou) je na místě i tak navštívit psychiatra? Je to strašný zážitek a obávám se že se mi to může stát i bez požití nějaké látky. Dokonce mám pocit že mi to vyvolal jednou i alkohol. Moje máma má paranoidní poruchu s bludy, obávám se že se u mě vyskytne podobná nemoc
Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Mao Mau,
díky za otevřenost a upřímnost, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Zdá se mi, že už při psaní dotazu jste si sama docela dobře uvědomila, že s ohledem na vaše psychické potíže s užívání marihuany a LSD v minulosti  (časté bad tripy) a rodinnou zátěž (zmiňujete psychiatrické potíže mámy) je zcela na místě se užívání návykových látek zcela vyhnout. A dost možná ne jen halucinogennů, ale i dalších látek, jako je třeba alkohol. Stejně tak je zcela na místě najít si psychiatra a pravidelně k němu docházet tak, abyste měla případné potíže podchycené včas. Jestli máte už nyní pocit, že by se vám mohly bad tripy vracet, není nic rozumnějšího, než už v tuhle chvíli vyhledat psychiatra a vše s ním probrat. Připravit se dopředu na možné problémy, probrat situaci třeba i s úzkých kruhem blízkých nebo přátel, aby věděli, co se děje a byli vaší záchrannou síti pro případ, že by se situace opakovala nebo horšila.
Přeji hodně sil a trpělivosti,
zdraví,
Gabriela Minařík.