Život na pervitinu
Hustleaflow
Dobrý den. , Rád bych se zeptal žiju na pervitinu už skoro 9 let a 8 užívám nitrožilně ...víte horší než to nezvladat je zvládat až příliš dobře .. minimálně 3x do roka si dám minimálně měsíční očistu,ovšem pak se k tomu hned vrátím ... Mám problém že musím bejt pořád v nějakém stavu ... I když občas jsem úplně čistý i několik týdnů myslím bez alkoholu i trávy ... Je to díky me práci což je práce v zahraničí a každou chvíli v jiném státě ... Nejsem žádný troškař ... Teď momentálně jsem cca v dvouměsíční jízdě ... Kde každý den užívám +- 1-1.5 g perníku .... Spocitam na jedné ruce kolikrát jsem v životě zažil deprese ... Po psychické stránce to zvládam Skvele krom toho na tom i bez problémů jim a zvládám žít normální život... Ovsem že sám na sobě cejtim že to nejsem já ... Ale moje žena moje rodina to na mě nepoznají ... Mrzí mě hlavě že ví že jsem v tom kdysy letal ... Ví to i teď jen si to nechtějí připustit a bolí mě že jim tím ubližují ... Nikdy jsem kvůli tomu nepřišel o práci ani neudelal nějaké nějaký loupežný zlocin nebo tak ... Mám skvělou ženu a dítě ... Které se nám nedávno narodilo ... Chci žít normální život... Jen mám hrozně slabou vůli a vždy se do toho dostanu než stacim mrknout .... Mám velké přesvědčovací schopnosti ale jedinny koho nedokážu přesvedcit jsem já sám ... Můj život od dětství do teď je jako film ..který kdyby někdo natočil nevěřil co všechno jsem za 26 let stihl , co jsem viděl ... Udělal ... Vytvořil ..... Já sám o sobě jsem velice složitý ale až moc hodný ... Protože jedinou radost co mi vždy zvedne náladu .. je pomáhat druhým i přesto že sám mnohdy nemám ... ... Žiju okamžikem ale nechci takhle žít celý život ... Co mám dělat abych sám sebe zmnenil,..? V hlavě vím co je správné ... V uvozovkách ale vše si odůvodňim že ve finské proč ne ...
Chapu že co jsem napsal je asi moc složitý ale lépe to asi nedám ....
A jen Takoví dodatek pro všechny kdo si dělají starosti se závislosti ...
Je jedno co bychom si měly všichni uživatelé přiznat ... Je to do konce života ať chceme nebo ne bude náš to doprovázet... Ale stejně to co rozhoduje zda budeme v životě šťastný nebo ne je jen hlava ... Všechno je jen v hlavě .. s v to co bude člověk věřit .. vždycky tak bude !! Mír s vámi

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den,
zřejmě omylem jste zadal Váš dotaz dvakrát. Kopíruji sem tedy svoji původní odpověď:
Dobrý den,
díky moc za Váš dotaz!
Asi tušíte, že cesta ze závislosti nebude tak jednoduchá, že by šla v hlavě nastavit stopka a byl by konec. Sám píšete, že opakovaně zkoušíte různě dlouhé očisty, ale vždy jsou jen dočasné a krátkodobější.
Co je ale super, je to, že sám voláte po změně a víte, že takhle už dál pokračovat nechcete. To je dobrá startovní pozice!
Co zkusit vyhledat odbornou pomoc? Existují různé formy: od ambulantní přes pobytovou, od individuálních přes skupinové či jejich kombinace....Zmiňujete ve Vašem dotazu spousta témat, která mohou s Vaším užíváním souviset a na která by bylo fajn se kouknout víc "zblízka" - potřeba pomáhat ostatním na úkor sebe, život tady a teď , popisujete sám sebe jako složitou osobnost atd. A postupně tak pracovat na onom zmiňovaném přenastavení hlavy - tzn. vyznat se lépe sám v sobě, v tom, co mi braní dává a bere, co mi spouští chutě, jaké situace, stavy, jak s nimi mohu pracovat, co mi pomáhá atd.
V Mapě pomoci si můžete vyhledat například nejbližší adiktologickou ambulanci nebo kontaktní centrum. Věřím, že když s nimi otevřeně promluvíte, pomohou Vám vyhledat nejlepší vhodnou podporu, která by Vám co nejlépe sedla.
Je to běh na delší trať, ale myslím, že stojí za to. A pokud má člověk silnou vnitřní motivaci a po změně opravdu volá, bývá tato cesta i dost úspěšná :-)
Mapa pomoci je zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
A ještě dovětek k tomu, že Vám vlastně pervitin nepřináší žádné závažné potíže. V pravdě, 8 - 9 let nitrožilního užívání není úplně krátká doba....nazvala bych Vaše braní takovou časovanou bombou....dlouhodobé užívání se dřív nebo později prostě podepíše jak na fyzickém, tak na psychickém zdraví (zátěž pro vnitřní orgány jako jsou játra, ledviny atd., poškození mozku a jeho funkcí, hrozba toxické psychózy, paranoia, úzkosti atd.). Možná je ještě nepociťujete, ale Váš organismus dostává prostě sakra zabrat. Takže rozhodnutí přestat, určitě ocení :-)
Držím Vám palce!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná