Závislost na kratomu
Pavla
připadám si, že jsem v koncích, proto bych ráda požádala o radu. Od července tohoto roku beru Kratom, postupně navyšuju dávky. Původně jsem s ním léčila úzkosti, zpočátku efektivně. Teď jsem ale ve stádiu, kdy Kratom nepomáhá. Vadí mi, že jsem závislá a navíc už nemám prostředky k jeho nákupu. Zkoušela jsem ho jednou vysadit, objevily se extrémní úzkosti, o fyzickém absťáku ani nemluvě.
Bohužel se léčím s Bipolární afektivní poruchou. Uvědomuji si čím dál víc, jak je situace nebezpečná. Obávám se vysazení, i kdybych byla v kontrolovaném prostředí. Neumím si ani představit, jak bych dokázala přežít tak intenzivní úzkosti. Chtěla bych s kratomem navždy skoncovat. Informací o léčbě není moc, téměř žádné, proto bych Vás chtěla požádat o radu. Nechci takhle dál žít, každý den se bát, jestli seženu na kratom. Uvědomuji si, jak nezodpovědnou cestou jdu a dokud snad není pozdě, s tím něco rychle udělat.
Předem Vám děkuji za odpověď. Vážím si, že taková poradna existuje. S pozdravem Pavla

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Pavlo,
Mrzí mě do jaké situace jste se dostala, ale nikdy není pozdě na řešení. Nenapsala jste více o Vašem užívání kratomu, v jaké míře ho užíváte. Budu tedy reagovat na Vaši zkušenost s vysazením v kombinaci s onemocnění, s kterým se léčíte. Doporučila bych Vám jít na detoxifikační pobyt v nemocnici, kde to s odvykacími obtížemi lépe zvládnete. Za ambulantních podmínek je to o hodně náročnější. Léčba kratomu je, stejně jako u ostatních závislostí, v podpůrné medikamentózní a psychoterapeutické pomoci. Pokud má být léčba efektivní nestačí pouze detoxifikace, ale i další práce na sobě, vztazích se svým okolím, vztahu k sobě atd. Můžete se pak rozhodnout pro ambulantní nebo pobytovou léčbu. Individuální i skupinové poradenství. Záleží na Vás.
Přijde mi dobré pro začátek, když píšete, že s kratomem takto nechcete dále fungovat. Využijte tohoto naladění. Pokud budete mít zájem o kontakt na nějaké léčebné zařízení,napište odkud jste a rádi Vám ho zprostředkujeme.
Držím Vám palce k dobrému rozhodnutí.
HS