Řekni
Majkl
Dobrý den,chtěl bych se zeptat popř. poradit.Pred x_lety jsem byl závislý na pervitinu....Nejaky ten pátek to trvalo.Pak jsem ze dne na den přestal a byl cisty.Pred rokem jsem se rozešel s přítelkyní a nemá cenu to rozvádět...Nejsem ve stavu,že bych drogu vyhledával,spíše potřebuji poradit jak vybudovat "mít vůli" říct si NE.Je pravda,že i přes veškerou snahu mi to vydrží vždy max týden a víkend se to zlomí.
Předem děkuji za odpověď a přeji pokud možno krásny zbytek dne.
S pozdravem Michal Bxxxxxx

Odpověděl: Amrit Sen
Majkle, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše zklamání i nedostatek síly situaci vyřešit. Může být těžké připustit si, že jste jinde, nebo jiným člověkem, než kdysi, nicméně může to být i dobrá zpráva, která Vám pomůže situaci řešit jinak, zgruntu a nastartoval spokojenější život.
Důležité je se zásadním problémem nezůstávat sám, první krok, který Vám může pomoci se uzdravit, jste už podniknul, napsal jste nám.
Doporučuji Vám vyhledat odbornou podporu a pomoc, případně se napojit na svépomocné společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, nejlépe obojí.
Znamená to zavolat, nebo zajít do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo kontaktního centra a domluvit si termín poradenské konzultace, jsou zdarma, není nad osobní pohovor. Při něm, po bližším seznámení se situací a Vaším příběhem, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, které můžete pro své uzdravení podniknout a případně se můžete domluvit na další spolupráci, zároveň, pokud máte možnost zajít na některý z mítinků NA - Anonymních narkomanů, udělejte to.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete zavolat a domluvit si termín v některém z našich zařízení:
Adiktologická ambulace SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
Telefon: +420 724 521 913
E-mail: klinika@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Provozní doba:
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 17
Středa 9 - 17
Čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Mobil: +420 605 240 501
Poradenská linka: +420 602 666 415 (po - pá: 13 - 17)
E-mail: kacko@sananim.cz
Facebook: www.facebook.com/kacko/
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Provozní doba:
Pondělí 13 - 19
Úterý 9 - 19
Středa 13 - 19
Čtvrtek 9 - 19
Pátek 9 - 19
Víkendy a svátky 13 - 19
nebo můžete rovnou bez objednání zajít na některou z malých motivačních skupin do našeho Denního stacionáře SANANIM, které jsou otevřené každé úterý a čtvrtek od 10:30 do 12:00.
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Pevná linka: +420 220 803 130
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
Kontakt na svépomocné společenství uzdravujících se a uzdravených závislých:
Anonymní narkomani - NA - Narcotics Anonymous
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/kontakt/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
https://www.na.org/
Podpora v náročné situaci a pomoc, stojíte-li o ni, máte na dosah. Seberte odvahu a jednejte, nemáte co ztratit. Dobrou zprávou je, že jsme v dlouhodobém kontaku s lidmi, kteří se uzdravili a stále jich přibývá. Na startu jejich cesty k úzdravě stál zpravidla kontakt s odborníky a lidmi se zkušeností, kteří je podpořili.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen.