Kdyz se netrefim
Matroman55
Dobry den, beru asi 13 let pervitin, vsemi zpusoby. Poslednich asi 4 nebo 5 let beru kazdy den, z toho posledni dva hlavne nitrozilne, minimalne 2x az 5x denne si strilim a obcas se mi stane ze napichnu zilu natahnu krev (jen vidim trochu cervene) a pustim to tam ale stava se mi ze se mi udela boule a jakoby to slo vedle, na ruce boule a trochu boli a svedi. Zajima me jak tomu predejit a co delat kdyz se to stane? Predem dekuji za odpoved.
P.S. Pervitin me v zivote nijak zvlast nezatezuje, financne nestradam, ziju v pronajatem byte 2+1, chodim normalne do prace a funguji. Mam par dluhu nic zavratneho celkem cca 100 tisic, nic co by se nedalo zaplatit pri vydelku 30k/mes z prace.
Tim sem chtel rict jen, ze to proste jde zvladat, staci to mit v hlave a nenechat se oblbovat.
Diky ahoj

Odpověděl: Amrit Sen
Matromane, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. 13 let užívání, tím spíše, jak píšete, intenzivního, z toho 2 roky nitrožílního, si vybírá neúprosnou daň, které se nelze vyhnout, nicméně ji lze zpomalit a redukovat.
Tím chci říci, že co se Vám děje, není nic neobvyklého, aniž bych snižoval závažnost situace. Váš cévní systém dává najevo, že toho má dost a budete li v nastaveném režimu, životním stylu a injekčních aplikacích pokračovat, očekávejte prohlubování potíží s návdavkem závažnějších.
Doporučuji Vám zvážit změnu životního stylu, případně uvažovat o změně aplikování směrek k bezpečnějším možnostem. Pokud se Vám popsané stane, doporučuji Vám na postižené místo aplikovat 3x denně mast Ibalgin Duo, nebo Heparoid (nikoli preventivně, pak by ztatil účinnost, která se aplikuje pouze na uzavřené defekty a rány, jinak by mohl způsobit více škod, než užitku a zároveň doufat, že se Vám na postiženém místě nevytvoří absces.
Pokud by se tak stalo a dříve nebo později se v nastaveném režimu i stane, vyhledejte lékařskou pomoc, nebo se nechte ošetřit v nejbližším kontaktním centru pro lidi, kteří užívají návykové látky, nebo pzdravotníky spádového terénního programu. V nezdravotnických zařízeních Vám však nenapíšou antibiotika, která byste mohl potřebovat.
Když inkriminované místo zarudne, nebo se utvoří bolestivý otok, tím spíš, když ho provází zvýšená teplota, na nic nečekejte a vyhledejte lékařskou pomoc na nejbližší chirurgické ambulanci, třeba i v rámci noční pohotovosti v nemocnici, v opačném případě byste riskoval sofistikovanější chirurgický zákrok, v krajním případě ztrátu končetiny, nebo života.
Odpusťte, jestli jsem Vás vylekal, nemám v nejmenším úmysl Vás strašit, téma HR - harm reduction, snižování rizik a prevence mi přijde příjemnější i praktičtější.
Užitečné odkazy:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/31/co-na-rany-boule-a-telni-kratery.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
http://www.edekontaminace.cz/downloads/1386663309_dekontaminace_iii_2013.pdf
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
Přeji Vám vše dobré, ať se daří.
Buďte na sebe opatrný, Amrit Sen.