Pregabalin
Roxar
Dobdy den, mam na vas dotaz a moc prosim o odpoved. Jsem zavisly na benzodiazepinech a nyni abstinuji. Moje doktorka mi krome sertralinu predepisuje pregabalin a ja pokud beru vysoke davky pregabalinu, tak nemam uzkosti se kterymi bojuji. Problem je v tom, ze beru velmi vysoke davky, mnohem vyssi (dvojnasobne, spis trojnasobne) davky nez je maximalni denni davka. Budu to aktivne resit, ale nyni bych se chtel zeptat, jake zdravotni (akutni) problemy mi hrozi pri takhle vysokych davkach. Moc dekuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
Pregabalin může způsobit lékovou závislost, což u Vás zcela nepochybně platí se zvýšením dávek nad doporučovanou terapeutickoou dávkou. S vyššími dávkami se mohou vyskytovat nežádoucí účinky jako jsou závratě, somnolence, nauzea, nejistota, astenie, ataxie. Během užívání pregabalinu nebo krátce po jeho vysazení se mohou vyskytnout epileptické záchvaty, včetně status epilepticus a generalizovaných tonicko-klonických záchvatů (grand mal). Také se vyskytly i případy s respirační depresí ( útlum dýchání)Tyto informace jsou dostupné i v přesnější specifikaci léku, která je dostupná na stránkách Státního ústavu pro kontrolu léčiv.
Doporučovala bych Vám otevřeně si promluvit s lékařkou o svém nadužívání a hledat řešení, jak z toho ven. Vlastně opravdu takto pokračujete ve svém závislostním chování. Je to krátkodobé řešení Vašich problémů s úzkostmi a zkoušela bych tedy vyhledat i nemedikamentózní, psychologickou pomoc.
Pokud to chcete aktivně řešit, tak to moc neodkládejte, dokud jste takto nastavený.
HS