rodič užívá drogy
Káča
Prosím, zajímalo by mě, co radíte dětem (případně lidem, kteří s dětmi pracují - jak pomoci dětem...), když jejich rodič(e) jsou závislí - berou drogy, jsou alkoholici, gambleři... Jak s takovými dětmi pracovat? Jak téma otevírat, co doporučit atd.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Káčo,
a děkuji za dotaz.
Organizace Sananim, která provozuje i tuto poradnu, se věnuje také zejména uživatelům drog a né jejich dětem. Sice organizujeme řadu konferencí, nabízíme i prevenci v rámci škol, podporujeme rodiče, uživatele, aby byli dobrými rodiči a nabízíme jim pomoc v rámci našich center (např. zde). V centru našeho zájmu jsou zejména uživatelé, nikoli jejich děti. Přesto SANANIM vydal vedle jiných i tuto publikaci, která se jmenuje Manuál práce s dětmi drogově závislých klientů. Snad zde naleznete inspiraci pro svou práci.
Dále doporučuji:
Rodičovství matek závislých na drogách - zde
Rodičovství drogově závislých - zde
organizace Anima se dlouhodobě věnuje pomoci dětem z rodin, kde se vyskytuje závislost a mimo jiné jim nabízí i dvě skupiny rozdělené podle věku - více info zde, o jejich projektu info zde, dokument
za zmínku stojí i zkušenosti organizace Šance dětem - zde.
Snad alespoň takto.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.