Zapáchající pot po methamfetaminu a jejich RC veriantách
Patrik1998
Dobrý den,
před tím, než blíže specifikuji můj dotaz, tak bych rád alespoň základně popsal moji životní situaci, aby bylo pochopeno, že nejsem zcela konvexní uživatel omamných látek, drog či substancí.
Jsem relativně mladý člověk, který již od dětství nevedl "běžný" život, jakákoli komunikace s ostatními lidmi, která se netýkala studijně-pracovních záležitostí či jakýchkoliv jiných neintimních sociálních interakcí s okolním světem byla pro mě zcela nereálná. Nikdy jsem neuměl osobněji komunikovat s ostatními lidmi, možná je to podmíněno mojí bídnou emoční inteligencí a extrémní apatičností vůči všemu dobrému i špatnému, co se mě a mému okolí kdy stalo. Celý život jsem de facto pronásledován samotou, která (i když to pro někoho bude znít možná zvláštně) mi byla určitou ochranou od okolního světa.
S psychoaktivními látkami experimentuji necelých 10 let, vyzkoušel jsem vše možné i nemožné, přibližně 30 druhů psychoaktivních látek jak z černého trhu, tak z "šedého trhu", tím narážím na látky, které nejsou zařazeny legislativou mezi látky zakázané či látky dostupné na lékařský předpis. Nechci se moc rozepisovat o RC, neboť kdo ví, oč jde, ten ví, kdo neví, tak je to jen dobře, neboť nechci, aby můj dotaz obsahoval jakékoli přímočaré návody, které by mohli způsobit mnohým lidem problémy jak se zdravím, tak se společenskými vztahy. Beru zkrátka psychoaktivní látky jako určitou formu příležitostného zpestření života, i když mě jejich účinek nepřijde zdaleka tak zajímavý, jak se běžně popisuje.
Abych neodbíhal od dotazu, již delší dobu experimentuji se stimulačními látkami různého druhu, nejvíce mě zaujal methamfetamin a jeho RC varianty, u všech látek této kategorie jsem si povšiml skutečnosti, že velice ovlivňuje zápach potu, pokoušel jsem se hledat informace, proč k tomuto jevu dochází, nikde jsem se však nedostal k žádné informaci, která by smysluplně tento jev vysvětlovala. Pročítal jsem si i odborné studie o metabolismu této látky a ani žádné metabolity, které během odbourávání látky z těla vznikají by neměli způsobovat změnu zápachu potu.
Nevím, zda můj dotaz může mít nějaké reálné vysvětlení, neboť ani v zahraničních webech jsem se ke konečné odpovědi nědostal, mohu však potvrdit, že tento zápach je skutečný, neboť jiné druhy stimulantů strukturou právě blízkých methamfetaminu a jeho RC variantám tuto změnu zápachu potu nezpůsobuji.
Pokud můj dotaz má reálnou odpověď, budu za ní velice rád a předem děkuji, pokud ji nemá, tak se omlouvám všem, kteří ztratili zhruba 3 minut svého života čtením tohoto textu.

Odpověděl: Amrit Sen
Patriku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Že amfetaminy a obdobné látky mění lidský odér, respektive pach potu, není žádný objev a je to zcela běžné, tím spíš, že se po jeho užití výrazně mění chod celého metabolismu, to může přetrvat i nějaký čas po odeznění intoxikace.
U některých lidí se to projevuje natolik výrazně, že takový stav může podpořit vznik toxické psychózy a způsobit další závažné problémy, ale jak jsem psal, je to velmi individuální, na podobné dotazy po celou dobu existence poradny sice občas, ale pravidelně odpovídáme.
10 let je dlouhá doba, doporučuji Vám zvážit, co Vám drogy ještě dávají, kolik berou a podle toho se zařídit. Pokud byste s tím, nebo čímkoli dalším potřeboval pomoci, napište, jsme tu pro Vás.
Přeji hodně štěstí, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.