jak spolupracovat
Janička malička
dobrý den ..jmenuji se Jana...nikdy jsem drogy neužívala ani nezkusila...vystudovala jsem zdravotnickou školu a momentálně studuji na vysoké..přesto, že s drogami nemám vlstní zkušenosti..tato problematika by mě velmi zaujímala ráda bych s vámi spolupracovala a postiženým lidem pomáhala..pokud je to nějak možné prosím ozvěte se mi na moji internetovou adresu...znala jsem hodně lidí, kteří na předávkování zemřeli..tak bych ráda s vámi spolupracovala třeba v kampani proti drogám..děkuji s pozdravem Jana

Odpověděl: Bára Orlíková
Odpovím vám takto prostřednictvím poradny. V této oblasti v podstatě existují dvě sféry, ve kterých byste se mohla případně uplatnit - oblast primární prevence a přímá práce s drogově závislými. Pokud byste měla zájem spolupracovat na kvalitních dlouhodobých programech primární prevence pro žáky 6 - 9 tříd ZŠ, pražské občanské sdružení Prev-Centrum vítá spolupráci se studenty humanitních oborů, kteří by se chtěli na něčem podobném podílet. Více informací naleznete na www.prevcentrum.cz. Poradili by vám jistě i jak se do podobných programů zapojit i mimo Prahu. Jinak - přímá práce s drogově závislými je poměrně náročná a není zdaleka vhodná pro každého, k tomu, aby toto člověk mohl dělat, musí být sám dostatečně zralý a mít potřebné schopnosti, znalosti a kvalifikaci. Pokud byste o něco takového měla zájem, vřele doporučuji kontaktovat některé zařízení a domluvit si stáž třeba na týden, abyste věděla, o čem to je a mohla se rozhodovat dál, zda v budoucnu budete chtít v této oblasti pracovat. V rámci občanského sdružení SANANIM, pod které patří tato poradna, patří i několik zařízení, kde je možné si stáž domluvit. Je to například Kontaktní centrum nebo Terénní programy, kde pracují přímo s aktivními uživateli drog nebo Terapeutické komunity Karlov a Němčice, kde probíhá dlouhodbá léčba drogově závislých. Více informací o těchto zařízeních, telefon a adresu najdete na www.sananim.cz/sananim. No, a ohledně těch "kampaní proti drogám" - nevím, co tím přesně myslíte, ale představa jednoduchého řešení prevence užívání drog prostřednictvím pouček, že drogy jsou špatné a nemají se brát - to nefunguje. Zkuste tu stáž a uvidíte, jak to vypadá :-) Když byste k tomu chtěla další informace, tak pište.