Dotaz ohledně abstinence
V
Dobrý den chci se zeptat už jsem ve 32 tt tehotenstvi bohužel sem závislá na makovym odvaru ale už sem to snížila na tolik že piju půlku hrnku denně a miminko je naštěstí zdrave myslíte že když to od teď vysadim úplně že se chlapečkovi nic nestane? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Vás,
nejdříve přijměte omluvu za pozdější odpověď. Doufám, že je vše v pořádku.
S vysazením opioidů v tomto období může dojít k předčasnému porodu. Vzhledem k tomu, že u Vás dojde k abstinenčním příznakům bude tělo i dítě na to reagovat. Byla bych opatrná s vysazováním a snižovala bych opravdu velmi pomalu. Bohužel u odvaru z makoviny je těžké odhadnout dávku ke snižování, tak aby nedošlo k abstinenčnímu syndromu a tím i reakci. Nejsem si jistá, zda by se v této fázi stačilo bezpečně přejít na oficiální substituční pomoc, což je také možnost pokračovat v opiodní substituci. Každopádně dítě si projde vyabstinováním s Vámi, ať nyní nebo po porodu. To, co se děje u Vás v břiše není však na první pohled znát. Někdy je dobré situaci monitorovat a v případě potřeby ihned zasáhnout. Doporučila bych Vám při porodu skutečnost s užíváním makoviny sdělit zdravotníkům, aby byli připraveni na případné komplikace. Pokud budou mít podezření, udělají Vám toxikologii a pak při pozitivním výsledku  se celá záležitost nahlásí na OSPOD. Přemýšlela jste už o odborné pomoci, ať v ambulantní formě nebo pobytové, kam berou i rodiče s dětmi ? Nemohu Vás nutit, ale zvažte tyto možnosti, které by Vás podpořili ve změnách.
Když mi napíšete, odkud jste, mohu Vám doporučit vhodné kontakty na ambulantní centra, případně na substituční léčbu, která je rozhodně bezpečnější než užívání nelegální drogy, jak pro Vás, tak pro dítě.
Buďte na sebe opatrná a přeji,ať je vše v pořádku.
HS