Pomoc
Kačka
Chtěla bych se zeptat, co mají dělat rodiče v případě zjištění, že jejich dítě kouří marihuanu. Dítě se ještě učí na základní škole. Pokud by to šlo, napsat přesně kroky jak mají postupovat . Předem díky Kačka

Odpověděl: Bára Orlíková
Obávám se, že vás zklamu, ale konkrétní kroky, jak přesně postupovat, vám asi nejsme schopni napsat. Není bohužel žádný univerzálně fungující recept na řešení takové situace, navíc nemám od vás moc informací, abych vám mohla konkrétněji poradit. Doporučila bych především nepanikařit a rozumně zvážit, co dělat, aby unáhlené reakce nezasadily rodinným vztahům další ránu. Některá obecná doporučení najdete na těchto stránkách v rubrice Pro rodiče. V případě, který popisujete, bych být rodiči vyhledala někoho z odborníků na drogovou problematiku, s kým by mohli situaci zkonzultovat a vyhnuli se tak neuváženým krokům. Jednak získají informace o droze jako takové, o jejích účincích a rizicích, jednak se mohou domluvit na postupu, co se situací dělat (který je samozřejmě individuální a závisí na konkrétní rodinné situaci) a jednak získají podporu a bude se jim situace lépe zvládat. Pokud jsou z Prahy, doporučila bych se obrátit na o. s. Prev-Centrum (Centrum poradenství pro rodiny a mládež - zabývají se převážně drogovými problémy), Meziškolská 1120/2, Praha 6, tel 233 355 459, www.prevcentrum.cz. Pokud nejste z Prahy, mohu vám dát i mimopražské kontakty, pokud budete mít zájem a napíšete mi, odkud jste.