pervitin
Jarka
Dobrý den, je mi 30, začala jsem brát perník až ve 27 letech, se stejně starou kamarádkou, nejdříve víkendově. Vůbec jsem o sobě nepochybovala, že to zvládám v pohodě ("není mi přece šestnáct"). Kamarádka toho později nechala, já ale přešla na denní užívání, zkazila jsem si kariéru v práci (vyhodili mě) a rozpadl se mi dlouhodobý vztah. Teď neberu měsíc nic, ale necítím se o nic líp, naopak. Jsem strašně utlumená. Zvládám jenom nejnutnější věci a musím se k tomu nutit. Nejhorší je ráno, přemoct se vstát z postele - nejde o to, že bych byla ještě ospalá, ale prostě se mi nechce vůbec NIC. První dva týdny jsem to brala jako přirozenou reakci po vysazení perníku, ale teď mám pocit, že se to vůbec nezlepšuje, jak dlouho mi bude ještě takhle zle a co můžu udělat k tomu, aby to rychleji přešlo?

Odpověděl: Bára Orlíková
Chápu, že je to teď pro vás obtížné, ale je dobře, že jste s tím dokázala něco udělat. Nepíšete ani, jak se vám podařilo s pervitinem najednou přestat. Myslím, že se vás organismus po třech letech užívání pervitinu musí trochu zrestaurovat a že to bude chvíli trvat. To, co popisujete bude pravděpodobně opravdu souviset s razantní změnou životního stylu, je to reakce na vysazení pervitinu. Nicméně, stálo by za to nechat si udělat kompletní lékařské vyšetření, protože je také možné, že vaše potíže jsou způsobené nějakými zdravotními problémy, které se ukazují až při abstinenci a předtím jste je překryla užíváním drog. Nevím, jakým způsobem jste drogy užívala, ale pokud jste je brala injekčně, bylo by dobré si nechat udělat test především na hepatitidu a HIV. Pokud jste z Prahy, mohla bych vám doporučit i lékaře, který by celkové vyšetření udělal a je to člověk, který má zkušenost s drogovu problematikou, takže byste se nemusela ničeho obávat. Napadá mě ještě, zda by nebylo od věci vyhledat i někoho z odborníků na drogovou problematiku, abyste měla v tomhle období nějakou podporu, která by vám pomohla všechno lépe zvládat. Když budu vědět, odkud jste, mohla bych vám také doporučit někoho konkrétního z kolegů. Osobní kontakt je přece jen lepší, takhle přes internet to není úplně ono. Zvažte to a zas napište. Zatím držím palce.