Řidičák-po jaké době mohu řídit
Patres
Zdravím chtěl jsem se zeptat, jak dlouho po užití např:dvou (jointů pravidelně o víkendu) můžu sednout bez trestně za volant, sem tam do toho vklouzne,metatafetamin a neurol, ale to tak 1-2 do měsíce.. děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Patres,
pokud jde o to, co vám hrozí, bych vám doporučila obrátit se na Právní poradnu A.N.O., kde se této problematice dlouhodobě věnují a jsou schopni vám odpovědět zcela diskrétně po telefonu i po mailu.
Obecně - sednout za volant by si měl člověk odpočatý a nikdy né pod vlivem návykových látek. Uvedené látky - marihuana, neurol, metamfetamin, jsou v těle aktivní v řádu hodin až dní, ale přesněji vám odpovědět nedokážu. Každý jsme jiný, každému z nás funguje metabolismus jinak a bylo by proto nezodpovědné říct, že za 24 hodin od užití můžete řídit. Rozhodně byste měl udržet odstup mezi řízením a užitím v řádu několika desítek hodin a za volant sedat odpočatý. Pokud chcete mít jistotu, že nebudete positivní při silniční kontrole, můžete si udělat sám doma test, ten je sice screeningový, ale policie používá taktéž screeningové testy (drugwipe), teprve při jejich positivní reakci následuje odběr krve či a moči a test laboratorní, který prokáže v závislosti na hladinách konkrétních látek zda byl v době řízení dotyčný pod vlivem.
Jistě nemusím připomínat, ale přesto si neodpustím zmínit, že užíváním těchto látek se účastníte distribuce nelegálních návykových látek a pohybujete se za hranou zákona.
S pozdravem a přáním, abyste byl na sebe a svoje zdraví opatrný,
Gabriela Minařík.