Benzo absťak
Lerry
Dobrý den, kupoval sem xanax/rivotril přes internet od jednoho člověka a stal jsem se závislým. Dealer před měsícem smazal telegram(socialni sit pro uzavrene skupiny lidi, pripojeni je sifrovano takze lide nejdou vystopovat). Myslel jsem si že to mam pod kontrolou uzival jsem max 2x za tyden stridal sem xanax a rivotril, dle potreby. Bohuzel sem uzival vetsinou kolem 2mg. Zvladl jsem 3 dny, ta deprese byla nehorazna, pocení, zimnice.. Premyslim jestli zajit k obvodnimu (timto bych chtel od Vas radu) rict mu pravdu, a nechat si od nej vypsat jak v mem pripade vysazovat. Muze mi vubec v tehle situaci predepsat klonopin či alprazolam? Já mam totiz poslednich par pilulí, vysazuji tak ze po kazdych 50hodinach si dam 1mg bud xanaxu nebo rivo. Cetl sem ze vysazovat se ma tydny, jenze jak mam vysazovat kdyz sem bral 2x tydne? Mam brat kazdej den slabe davky? Strasne se bojim studeneho krocana a zachvatu. Na psycharnu jit nemuzu protoze jsem zavislej na kratomu, a jako byt nekde zavrenej s benzo a kratomovym abstakem opravdu nechci, naopak kratom pomaha ty stavy trochu klidnit. Jaky ma potom dokotor moznosti? Musi mi benzodiazepin napsat? A budeme vysazovat? Bude mit debilni reci to mi je jasny. Pak urcite bude navrhovat veci typu adiktologie. Jenze tam nepujdu, tam bych sel jedine kdybych nebyl zavisly na kratomu.
Co by jste na mem miste delali vy?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Lerry,
ptáte se, co bychom na vašem místě dělali my ... co na to říct?
Doporučení je zdánlivě jednoduché, vy sám ho tušíte a zmiňujete ho v dotazu (adiktologie, vysazování), ale nelíbí se vám, nebo přeci? ... psal jste v dotazu hned několikrát, že se nenecháte nikam zavřít, přesto vám napíšu, co by bylo řešením od základů: Pokud si chcete dát život do pořádku a nebýt závislý, bylo by zcela na místě objednat se k lékaři, vše mu popravdě říct a následně vymyslet plán. Předpokládám (ale mohu se mýlit, vím toho o vás přeci jenom velmi málo), že by bylo ideální se objednat na detox a vysadit kompletně kratom i benzodiazepiny. S návaznou, alespoň ambulantní, léčbou byste mohl mít docela dobrou šanci, že se zbavíte závislosti a budete moct s čistou hlavou pracovat na dalších změnách. Základním předpokladem je ale vaše motivace a rozhodnutí něco doopravdy zkusit změnit. A je jasné, že bez návazné práce a nějakých dalších změn se to neobejde. K užívání kratomu i BZD vás jisně něco vedlo a to s jejich vysazením nezmizí, naopak se možná vše vrátí s plnou nebo i větší intenzitou, proto by byla dobrá poradenská, terapeutická a nejspíš i farmakologická pomoc.
Vrátím se ale k vašemu dotazu a podmínkám. Bohužel vám nedokážu říct, jak se po přiznání pravdy zachová váš praktik. Jistě má možnost napsat omezené množství BZD, ale je otázka, jestli je takové řešení ve vaší situaci vhodné. To by měl vyhodnotit ve spolupráci s vámi právě on.
Vynutit si napsání BZD nemůžete. Jestli jste vysadil BZD již před více než 10 dny, nebo začal s jejich vysazováním, předpokládala bych, že s ohledem na frekvenci užívání dvakrát za týden, už byste měl mít vysnižováno a návštěva lékaře není proto v tuto chvíli ani nutná. Ale nevím. Samosebou jsme každý jiný, plán vysazování se vždy vytváří na základě komplexních informací o užívání a zmapování celkového zdravotním stavu (včetně toho psychického), vyhodnocení všech rizik a možných benefitů, součástí by z vaší strany měla být i informace o užívání kratomu, zodpovězeny by měly být otázky týkající se užívání BZD, kratomu, alkoholu, případně dalších látek a léků, důvodech, které vás k užívání vedly, otázky ohledně závislosti, zdravotního stavu, psychického stavu atd.
Snad v tuto chvíli aspoň takto.
Přeju vám odvahu, pustit se do té změny a držím palce.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.