Rivotril kapky 2mg/ml
Tajná
Dobrý den.
Po letité abstinenci od pervitinu a marihuany (výčet všechno co jsem kdy okusil by byl příliš dlouhý), jsem propadl své dlouholeté slabostí pro benzodiazepamy. Mám k nim takřka neomezený přístup, jak legální, tak nelegální cestou. Nyní se mi dostal pod ruce Rivotril v kapkách. Vzhledem k tomu, že co se týče tvrdých drog, vždy jsem preferoval nitrožilní podání a Rivotril pro intravenózní aplikaci v "nabídce" nemám, dost uvažuji nad aplikací touto cestou právě u kapek k personálnímu užití.
Přesto, že jsem si do žil vpravil mnohé chemikálie (o čistotě pervitinu nemám iluze) tak u léku tohoto druhu si nejsem jist.
Mám za sebou i nitrosvalové užívání rozpuštěných tablet kodeinu, nicméně krev je krev.
Můžete mi prosím sdělit rizika bez zbytečného moralizování? Děkuji.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den.
Rivotril jako medikace se sedativním účinkem má velký vliv na útlum centrální nervové soustavy a tedy hrozí riziko útlumu dechového centra a následné hypoxii (nedostatek kyslíku v krvi). U závažných stavů nastává kóma. To může mít za následek poškození mozku nebo fatální- smrt.
Při intravenózním podání (rychlejší nástup účinku) je riziko v neodhadnutí dávky a také ve správném rozředění. Riziko při špatném rozředění je minimálně lokální podráždění cév, ale mohou nastat větší komplikace. Pokud je injekce rychlá nebo je prostupnost žíly nedostatečná, je zde riziko tromboflebitidy, která následně může vést k trombóze. Vedle toho Rivotril obsahuje i další pomocné látky jako propylenglykol apod., které jsou nebezpečné pro přímou apqlikaci do krevního oběhu  Případy otrav propylenglykolem se vyskytly buď při nevhodném intravenózním použtí. Orální toxicita propylenglykolu je velmi nízká.
Užíváním medikace jiným způsobem než doporučeným se vystavujete riziku ohrožení na životě a minimálně na zdraví. Dle Vašeho sdělení jste si toho plně vědom a vystavujete se tomu riziku dobrovolně.
Hodně zdaru a zdraví.
HS