Relaps na rodicovske
Gigina
Dobry den, je mi 31 a mam syna 2 roky. Od 18ti do 24 let jsem brala pervitin, nejdriv vikendy, pak asi tri roky v kuse. Bojovala jsem s tim a prestala sama od sebe. Chodila jsem do prace a zila normalni zivot, na drogy jsem si ani nevzpomela. Ted jsem na rodicovske dovolene a je to asi dva mesice co jsem si zase snupla. Vzala jsem si malo, aby nikdo nic nepoznal, o syna jsem se starala jako vzdy, je moji prioritou. Ale i tak jsem si zase dala. Ja takhle zit nechci, ale neco mi vzdycky preskoci a dam si. Pritel je porad v praci a dre abysme meli vsechno a ja se mu takhle odvdecuji. Co mam delat? Tentokrat jsem si rekla, ze to bylo naposledy. Ted mi bude tak tyden spatne nez se dam dohromady a co kdyz mi pak zase hrabne a pujdu si koupit. Hrozne se ted stydim, mam vsechno a tak krasneho zdraveho syna! Myslela jsem ze uz je to zamnou po tech letech!

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Gigino,
moc díky za otevřenost!
Myslím, že je moc fajn, že šlo jen o jednorázový úlet, ve kterém se Vám podařilo nepokračovat a že tuto situaci nijak nepodceňujete. Je znát, že Vás naopak vystrašila.
Není neobvyklé, že ženy, které mají zkušenost s užíváním, se k němu nečekaně vrací právě v době, kdy jsou na rodičovské. Roli může hrát spousta faktorů: izolace, úplně jiný režim, než na který byl člověk zvyklý, jednotvárnost, samota, obavy o dítě, stres atd...je toho hodně. Věřím, že výčitky, které pak přicházejí, jsou velmi nepříjemné. Člověk se právě ptá proč, když vlastně všechno má? Ale možná je něco, čeho se mu nedostává a co mohou drogy vyplnit....Píšete, že Vám vždycky přeskočí - asi by bylo fajn se hlouběji kouknout na to, v jakém momentě se to děje, co Vám v tu chvíli běží hlavou atd.
Píšete také, že jste v minulosti zastavila braní svépomocí. To je super a zdá se, že Vám abstinence vydržela opravdu dlouho! Ale říkám si, že by stálo za to, vyhledat v tuto chvíli místo, kde byste o tom, co zde popisujete, mohla otevřeně mluvit a hledat způsob, jak dalším úletům předejít. Nebojte, pracovníci adiktologických služeb jsou vázáni mlčenlivostí, informace, které jim sdělíte zůstávají jen mezi Vámi. Dá se s nimi mluvit zcela otevřeně, bez obav z odsouzení, koukání skrz prsty atd. Jsou tu od toho, aby těm, kteří chtějí změnu, pomohli v jejím uskutečnění.
Nevím, z jakého jste města, ale pokud by pro Vás byla dobře dostupná Praha, moc bych Vám doporučovala obrátit se na Centrum komplexní péče o dítě a rodinu. To vede paní Ilona Preslová, která dlouhodobě pomáhá rodičům, kteří mají zkušenost s užíváním návykových látek:
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
Pokud je pro Vás Praha daleko, zkuste nám napsat větší město, které máte poblíž nebo se koukněte do Mapy pomoci a zkuste si najít nejbližší adiktologickou ambulanci nebo kontaktní centrum, tam by Vás na vhodnou službu měli odkázat: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím palce a přeji jen vše dobré!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná