recidiva
Niky255
Dobrý den chtěla bych se zeptat jak mám reagovat na občasné užívání drog mého přítele Jsem teď momentálně abstinující od pervitinu jsem momentálně těhotná v pátém měsíci a už několikrát jsem mu to odpustila že jsi dál i když jsem s tím nesouhlasila ale včera to udělal zas Neozval se mi zfetoval se a já už to nevydržela a měla jsem recidivu už mě prosím jsi asi tak tři čáry za odpoledne a večer a vůbec mi potom nebylo dobře zimnice bolest břicha deprese paranoje nevím proč mám takové stavy Když ostatní mají normální stavy a jsou vysmátí možná mě trápí že to nedokáží ovlivnit a přítel neposlouchá a sama s dítětem skončit nechci Takže proč mi ty drogy nefungují jak předtím taky mám pocit viny z toho že jsem si dala když jsem těhotná Doufám že se dítěti nic nestane na to jsem si ještě dala Neurol abych se uklidnila neměla takové peranii, Nedělá mi to už Dobře možná ještě nervama že jsem si vůbec něco dala když jsem těhotná a Partner mi řekl že fetovat nepřestane že jsi jednou občas dá jenže mám pak strašně absťáky ale víš že mi ten perník nedělá dobře.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den. Niky255,
díky za Váš dotaz.
Ve Vaší situaci mi přijde úplně nejdůležitější myslet sama na sebe a na své bezpečí. Abstinovat vedle někoho, kdo abstinovat nehodlá, je opravdu velmi těžký úkol. O dost těžší to může být také po porodu, kdy člověk spíš očekává od druhého podporu - ocitá se v úplně nové situaci, poměrně dost náročné (únava, stres atd.). Bude Vám partner opravdu oporou?
Bylo by fajn si o všem někde otevřeně promluvit - jaké máte plány do budoucna, jak to vidí Váš partner, co budete dělat, když užívat nepřestane atd. Proto by bylo moc fajn, kdybyste se obrátila například na nejbližší kontaktní centrum a situaci s nimi probrala. Určitě je to bezpečné místo, kde se dají věci rozebrat a plánovat co v takové situaci dál.
Nejblizší káčko najdete zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Případně, pokud je pro Vás Praha blízko, obraťte se na Centrum komplexní péče o dítě a rodinu. To vede paní Ilona Preslová, která dlouhodobě pomáhá těhotným a rodičům se zkušeností s užíváním návykových látek.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
To, proč Vám drogy nedělají to co ostatním, může dost souviset s tím, že jste těhotná - tělo, ale jak píšete, i psychika reaguje jinak. Člověk má silné výčitky, stres atd. Moc prosím, buďte na sebe víc jak opatrná a snažte se vyvarovat dalším experimentům s pervitinem a léky. Důležitá je určitě mimo jiné pravidelná docházka do těhotenské poradny, kde monitorují, zda je vše ok.
Držím palce a přeji jen vše dobré!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná