Bezpečné vyabstinovani z opiátů během těhotenství
SpacePearl
Dobrý den chtěla bych se zeptat jak bezpečně vyabstinovat z opiátů jsem ve 13.tydnu těhotenství a nerada bych o miminko přišla dávky snižuji ale mám strach z toho co se stane když úplně vysadim.Piju makové odvary a momentálně jsem na deseti makovicich denně.Muzete mi prosím poradit? Děkuji s pozdravem P.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den SpacePearl.
určitě v tom sama nepodnikejte kroky a zkuste se obrátit na odborníky. Bezpečnou variantou může být nasazení a přechod na substituční opiátovou medikaci. Případně nyní v druhém trimestru by šlo i vysazení, ale v podmínkách detoxifikačního oddělení, kde budete mít neustálou zdravotní péči. Záleží na Vašem zdravotním stavu, průběhu těhotenství, množství užívané látky a dalším okolnostem okolo závislosti. Není to jen o vysazení, ale i dalším fungování bez rizikového chování.
Pokud jste z Prahy a blízkého okolí můžete se obrátit na naší specializovanou ambulanci se substituční léčbou CADAS SANANIM z.ú. http://www.sananim.cz/o-nas-1/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html. Buď se můžete telefonicky ( prac. mobil 603 831 815) domluvit na pohovoru nebo přijít jakýkoliv čtvrtek ve 13 hod. bez objednání na Skupinu pro zájemce o substituční léčbu na adresu Žitná 51, Praha 1. Nemusíte se bát, tyto služby poskytujeme bezplatně, anonymně a nebudete do ničeho tlačena proti své vůli.
V případě, že to máte z ruky, napište větší město v blízkosti bydliště a zkusím Vám doporučit vhodné kontakty na odbornou pomoc
Budu ráda, když o sobě dáte vědět a pevně věřím, že budete k sobě i nenarozenému dítěti pozorná.
HS