dcera 16
beta
Dobrý den, prosím o informaci, resp. nasměrování, jak řešit situaci, kterou mám s 16ti letou dcerou.
Zhruba rok se potýkám s jejími útěky z domova, návraty ... domluvami, lhaním o docházce do školy, které vyústilo v ukončení studia ke konci srpna. Snažím se zachovávat klidný přístup, být jí nápomocna, pochopit, co se s ní děje, snažit se s ní mluvit o důsledcích jejího chování, hledám jiné školy...ale mám dojem, že se snažím pouze já. Ona na víkend zmizí, resp. kdykoliv chce, vrátí se, kdy chce. Občas mi napíše SMS, kde je, většinou ani to ne a nezvedá mi telefon. Domů se přijde vyspat, když už je asi opravdu vyčerpaná. Nevím, jak se zachovat, když nepřijde domů, zda volat policii, když je nezletilá, zachovávat domov, kde má vypráno a uvařeno, mě bez výčitek s otevřenou náručí a s plnou podporou, pokud potřebuje, jen s domluvou, aby mi dávala vědět, že je v pořádku...
Posledních pár měsíců si všímám velkých výkyvů nálad, únavy a teď i začala ubírat na váze, zřejmě nejde jen o zkoušení, ale pravidelné užívání návykových látek...zorničky, jak tenisáky a nedávno mi volala s brekem a špatnou artikulací, že usíná a nemůže se dostat domů, jela jsem jí vyzvednout. Spala celou noc a den. Nepředpokládám, že se mnou někam půjde dobrovolně, prosím tedy o informaci, jak postupovat a kam se mohu obrátit.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Beto, zdravím Vás,
pokud jste z Prahy a okolí, můžete se obrátit na naši Poradnu pro rodiče, doplnit si informace, zkonzultovat další vhodný postup, načerpat podporu, poskytujeme bezplatné služby.
Poradna pro rodiče, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pondělí
9 - 19
Úterý - čtvrtek
9 - 17
Pátek
9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Ve stejné budově máme taktéž Adiktologickou ambulanci, která se zaměřuje i na mladistvé a obě zařízení, jak Poradna pro rodiče, tak Ambulance, v případě potřeby spolu spolupracují, obzvlášť, pokud jde o mladistvé. Nebojte se s nimi spojit.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Zde ještě užitečné informace pro rodiče: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Podívejte se na informace v odkazech, v případě, že se budete potřebovat na cokoliv doptat, klidně ještě napište.
Přejeme dostatek sil!
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová