Dojezd dva týdny
Domina
Dobrý den,
naposledy co jsem měla extázi jsem to s ni dost přehnala. Už je to dva týdny a mě občas chytají úzkosti a velmi špatná nálada a beru věci moc vázne a nedej boze, když začnu přemýšlet o tom, že bych si např. dala znova nebo celkově se začnu bavit/přemýšlet o mých zkušenostech s drogami, nebo když je toto tema někde rozebírané (film,kniha), hodně se mi přitíží, začne mi bušit srdce a psychicky mi začne být opravdu hodně zle. Je možné, že extáze byla něčím řízlá a proto dojezd trvá tak dlouho a za čas to zase odezní?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Domina, dobrý den,
děkujeme Váš za dotaz a důvěru. Bohužel takto přes internet nemůžeme bez dalších anamnestických informací o Vás objektivně zhodnotit příčinu Vašich obtíží.
Píšete, že jste si dala před dvěma týdny extázi a pravděpodobně jste to i přehnala s dávkou. Možná u Vás došlo k předávkování. Rozhodně je to zpráva, že drogy pro Vás nebudou to pravé. Píšete, že prožíváte úzkosti, špatnou náladu a při vzpomínce na drogy se Vám i tělesně přitíží. Typicky se pokleslá nálada po užití extáze vyskytuje 2.-3. den po užití a postupně se vrací do normálu. Někdy to může trvat i déle v řádu několika dní. Častější užívání extáze může provokovat depresivní či úzkostné stavy, panické ataky nebo zvýšenou impulzivitu.
Pokud se Váš stav jakkoliv zhoršuje, bylo by dobré to s někým zhodnotit a podívat se na celou situaci komplexněji. Rádi Vám nabídneme nějaké poradenství nebo kontakty na organizace, kde Vás mohou podpořit a vyšetřit (stačí napsat větší města, která máte dostupná). Určitě je vhodné o tom s někým bezpečně promluvit ve svém okolí, mít někoho, kdo vás podrží, i když Vám zrovna není dobře. Někoho, kdo vás nebude soudit a kdo vás vyslechne. Je někdo takový ve Vašem okolí? Co se týče panik - může pomoci i kontakt s psychiatrem nebo psychoterapie.
Určitě je vhodné se aktuálně vyvarovat dalšímu užití extáze i jiných drog vč. alkoholu, je dobré odpočívat nějakou klidnější aktivní formou (př. krátké procházky na čerstvém vzduchu), dbát na spánkovou hygienu, může Vás také podpořit meduňkový čas a přípravky s melatoninem.
Stačí Vám to takto? Kdybyste se potřebovala na něco doptat, klidně ještě napište. Jsme tu pro Vás. Budu ráda, když napíšete, jak se situace vyvíjí.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová.