Halucinace po extázi
Myska17
Dobrý den, s extází mám celkem 6 zkušeností za poslední 2,5 měsíce, s přítelem jsme si přes léto dávali vždy ob týden, ale nehodláme v tomto intervalu pokračovat.
Při druhé a poslední zkušenosti, kdy jsem to trošku přehnala s dávkou na můj vkus, se u mě objevili halucinace, věci se vlnily a hýbaly, viděla jsem cosi podobného roji much, různé fleky na zdech a to všechno až po 3-4h po požití, možná i délé, protože vždy byli ostatní účinky už pryč a začínal dojezd. Ale všude na internetu jsem četla, že po mdma jsou halucinace neobvykle, tak mě zajímá čím to tedy může být.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Myska17,
děkujeme za Váš dotaz. To, co popisujete se obvykle po užití vyšších dávek extáze stává. Extáze (MDMA) má mnoho účinků na psychiku, př. euforie, pocit zvýšené energie, pocit klidu, snazší komunikace, pocity štěstí, zesílené vnímání barev a zvuků. Při vyšších dávkách se mohou objevit právě i pseudohalucinace a zkušenosti spirituálního charakteru. Nejvýraznější efekt přichází 2 hodiny po užití, celkem 3-4hodiny. Účinek látky ovlivňuje vždy osobní nastavení jednice (set), kontext, ve kterém je užívána (setting), a dávka.
Extáze má také tělesné účinky, př. zvýšená tepová frekvence, třes a napětí svalů, snížená potřeba se vymočit, rozšířené zornice, nevolnost, sucho v ústech, snížená spotřeba spánku aj. Užívání MDMA má také mnoho rizik, proto Vám doporučuji být opatrná!
Stačí Vám to takto? Kdybyste se potřebovala na něco doptat, klidně ještě napište.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová.