Týdenní dojezd po MDMA?
PP
Dobrý den,
Před týdnem jsem užil v domácích podmínkách MDMA. Během toho jsem dodržoval pitný režim a poté bral doporučené suplementy.
Nicméně doteď přetrvává pocit únavy, malátnosti, slabosti a zvláštního tlaku v hlavě. Práce a obecně přemýšlet mě extrémně unaví. Zdá se, že to má zlepšující se tendenci, ale problém stále trvá.
Původně jsem to přisuzoval nějaké viróze, ale včera jsem byl u praktika a žádná infekce se v těle nepotrvdila.
Mûže být něco takového způsobeno MDMA? Měl bych řešit zadanku na neurologii?
Díky

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
předem se omlouvám za pozdější odpověď a nevím, zda je stále aktuální Váš dotaz nebo problémy odezněly.
Bohužel i takto na dálku odhadovat, co Vám mohlo způsobit obtíže, je těžké. Většinou se po užití MDMA organismus srovnává týden až dva. Příčinou může být kvalita užité látky, množství, ale i Váš zdravotní nebo psychický stav v době užití, kdy užití MDMA mohlo tyto věci více zdůraznit.
Mohlo by to být způsobeno neurotoxickým působením MDMA, které způsobí narušení fungování serotonergního systému, které může přetrvávat až měsíce (aspoň to napovídají nějaké studie na zvířatech). Zní to trochu děsivě, ale pozitivní zprávou by pro vás mohlo být, že se to má tendenci upravovat k normě, jen to trvá delší dobu - řádově měsíce, výjimečně i roky. Další variantou je toxické působení nějaké příměsi, může za tím ale být i nějaký jiný mechanismus, příliš prozkoumáno to asi zatím není.
Je dobře, že jste dodržoval pitný režim. Jaké doporučené suplementy jste konkrétně užíval?
Obecně se doporučuje dostatek odpočinku, doplnit energii, vitamíny, užívat piracetam a magne B6, vyhýbat se alkoholu, kofeinu, v případě potíží se spaním a úzkostí užívat odpoledne a večer meduňku.
Určitě bych nedoporučovala další medikaci bez lékařského doporučení, která může naopak stav zhoršit.
Více informací o MDMA najdete i na stránkách poradny, zde odkaz:
https://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Pokud i nyní, po tak dlouhé době užití, přetrvávají nadále zdravotní obtíže, obrátila bych se na lékaře a otevřeně s ním mluvila o souvislostech zdravotních problémů.
Doufám, že se vám bude postupně dařit lépe a že třeba budete o něco klidnější.
Kdybyste měl další otázky, určitě se ozvěte.
HS