Problém
Lída
Dobrý den, nejdříve vám musím moc poděkovat za všechny předchozí odpovědi. Mému synovi jsem před týdnem znovu udělala test, který byl negativní. Hodně mě to uklidnilo, ale syn je pořád jakoby mimo. Několikrát za den mění plány, nic není tak, jak řekne. Všude chodí pozdě, nebo vůbec, potřebovala bych ho donutit jít alespoň do KC, které jsem navštívila pouze já. Tvrdí, že nemá problém si povykladat. Doma má veškeré zázemí, ale nechce tady být. Někdy prespava u mého otce, někdy u údajné přítelkyně. Potřebovala bych radu, jak ho přesvědčit, aby se svěřil odborníkům. Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Lído,
jsem moc ráda, že situace nějak dále neeskaluje a naopak, že jste klidnější!
Radu, jak přimět Vašeho syna k tomu, aby vyhledal odbornou pomoc, ale bohužel nemám. Pokud člověk sám nemá zájem své problémy řešit, nebývá tlak na to, aby tak učinil, úplně platný.
Můžete spolu mluvit o tom, že vidíte, že se něco děje, že o něj máte obavy, vnímáte změny (nespolehlivost, změny plánů, potřeba trávit čas mimo domov...) a že jste tu, pokud by o věcech rád mluvil nebo by uvítal, aby ho někdo do odborného zařízení doprovodil. Napadá mne, jestli ho od domova neodrazuje například i testování - je to sice nástroj, jak si ověřit, jestli dotyčný v posledních několika dnech neužil návykovou látku, ale výsledek Vám moc nenapoví o tom, jak se opravdu má, co se děje...a s důvěrou myslím může takové testování dost zamávat.
Je moc fajn, že jste vyrazila do káčka a měla tak možnost o všem mluvit. Ale říkám si, jestli by ke sdílení všeho co se děje nebyla vhodnější třeba i dlouihodobější spolupráce s některým zařízením nabízejícím podporu rodičům a blízkým. Věřím, že v Brně existují i svépomocné skupiny rodičů a blízkých, které jsou skvělým místem právě pro sdílení pokroků, plánů, zkušeností....Zkuste se obrátit na Podané ruce, určitě Vás správně nasměrují.
Držím palce!
Zdravím Vás, Andula Novotná