Únava po užití pervitinu
Kristyna
Dobrý den. V minulosti jsem byla závislá na pervitinu 7 let. Užívala jsem ho pro zlepšení výkonu v kulturistice (nebo časem jsem si spíš nalhavala že je tomu tak). Rozhodla jsem se s užíváním přestat a podařilo se mi to samolecbou. Že dne na den jsem SŠ užíváním přestala ale po dalších 3 roky jsem byla stále unavená! Nedokázala jsem zkoro vsat z postele. Navštívila jsem psychiatra, který mi naordinival léčbu venlafaxin maximální dávku. Následovaly další 2 roky, kdy se můj stav po postupně navyšování dávky do 70% ustálil. Doktor konstatoval, že mě mozkové receptory byly nenávratně poškozeny a už bohužel nikdy nedocilim stavu zdravého člověka. Před týdnem jsem udělala životní chybu!! S vidinou ještě jednou si dopomici vylepšit si postavu a shodit par% tuku, které pro mě byly důležité pro sportovní focení (které mým jediným příjmem, protože běžnou pracovní dobu nezvládnu) jsem si oper užila pervitin. Malé množství, po dobu pouze 3 dní po sobě. Cítila jsem se premiru energizovana. Z počátku šťastná, protože splil me přání. Po vysazení jsem se cítila 3 dny v pořádku. Pátý den ovšem nastala opetovne únava, stejně velká jako před užíváním venlafaxinu. Mám teď obavy, jesrli jsem si svůj stav nerozhodila permanentně. Chci věřit, že se tento stav srovná do dvou týdnů. Jaký je váš názor? Vděčím vám za Vaši odpověď.
S pozdravem, Kristyna

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kristýno.
Věřím, že se Váš stav v dohledné době upraví. Několikadenní jízda na stimulancích se přece jen projeví i s ohledem na Vaše dřívější zkušenosti a vnímavost organismu. To, že se projeví několikaleté užívání na receptorech je pravda, ale není to tak, že byste již nefungovala plnohodnotně v životě.
Doporučovala bych Vám nyní o sebe více pečovat ve smyslu dostatek odpočinku, zdravě a vydatně jíst i pít, doplnit vitamíny a minerály, zejména magnesium. Dobré je dbát na spánkovou hygienu, včetně fyzické aktivity přes den a čerstvý vzduch. Určitě se alespoň na co nejdelší dobu vyvarujte dalšímu užití drog včetně alkoholu. Neprospívá to nejen Vašemu organismu, ale ani Vaší vnitřní spokojenosti ze zvládání dlouhodobé abstinence. A zahodit tu práci na sobě by byla škoda.
Držím Vám palce, ať to se daří dobře i bez přešlapů :)
HS