Pervitin a Adhd
Martin
Dobrý den
Je mi 25 let. Od dětství mám diagnostikované Adhd. Pervitin jsem začal užívat cca před pěti lety, bylo to ve velmi vyhroceném období mého života. A no celkem jsem si ulítl. Po roce užívání jsem se rozešel s partnerkou která mi drogu představila. Po rozchodu a stěhování jsem upadl do depresí a bylo mi vše jedno, ale zároveň jsem začal "Overthinkovat" nad tím jaký život vlastně vedu, měl jsem hodně času a změnil mindset a celkově mám pocit že mi to hodně dalo, ovšem zároveň to na mě bylo dost vidět.. Dostal jsem rodinou intervenci a když jsem si řekl že počkám na drogu max 30 minut a nakonec jsem čekal 3 hodiny.. Věděl jsem že je něco špatně... Odjel jsem domů aniž bych si obstaral a půl roku jsem zůstal čistý.
Ale věděl jsem že na droze mi to prostě lépe myslí, jsem pečlivější.
Začali mě zase trápit klasické příznaky ADHD a vzhledem k tomu že podnikám, tak jsem opět sáhl po droze a všechno bylo/je lepší, užívám nasálně a v podstatě mikrodávkuji .. Fungují jako normální člověk jím, spím, bavím se, mám dům, nejsem zadlužený, mám přátelé neuživatele, mám dlouhodobý vztah ve kterém užívám pouze já a nikdy jsme neměli žádný extrémní konflikt nebo hádku. O všem v klidu mluvíme a děláme kompromisy na obě strany.
Ale já sám si uvědomuji že již dále nechci užívat, ale zároveň vím že i po delší době abstinence nejsem takový jakým bych chtěl být, nedokážu naplnit potenciál který ve mě je a trápím se a vrací se deprese a úzkosti kvůli tomu že nedokážu udržet pozornost atp.
Při užívání se bojím o své fyzické zdraví a při neužívání mám strach o své psychické.
Snažil jsem subtitovat piracetamem ale, bez efektu.
Děkuji za odpověď Martin

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Martine,
díky za dotaz i za otevřenost, se kterou se na naši poradnu obracíte. Protože jste k položení dotazu využil i skrytou poznámku, vyvěšujeme váš dotaz i s odpověď skrytě, je tedy přístupný jen vám a pracovníkům poradny.
Ráda bych se na začátek ještě omluvila za zdržení s odpovědí. Přeci jen je váš dotaz pro naši poradnu netypický, překračuje rámec drogové problematiky do oblasti ADHD a speciální pedagogiky, psychiatrie, terapie apod. Nejspíš budete v problematice lépe orientovaný, než já sama, přesto si dovolím k přečtení nabídnout jednu z knih - zde. Zajímavé informace najdete zde.
Není až tak neobvyklé, že lidé, kteří trpí ADHD, mají deprese a další potíže. Pokud jste vyzkoušel pervitin, nejspíš jste na sobě zažil, že máte po užití skvělý pocit, dobře vám to myslí, věci vám rychle dochází, neskáčete z jednoho na druhé, mnohem lépe naplňujete svůj potenciál, jste schopný se lépe soustředit, dotahovat věci, najednou to člověku "líp myslí", protože mu myšlenky nelítají z jednoho na druhé. To není u běžných lidí bez ADHD běžné. Těm droga nabízí spíš hlavně to emoční a fyzické nabuzení, energii, pocit velkého sebevědomí, síly, že vše zvládnou ... někdy se naopak zasekávají na drobnostech a podružnostech.
Samosebou má na výsledný efekt vždy vliv krom jiného i dávkování - vy říkáte, že mikrodávkujete, ale nepíšete, co přesně to znamená. Měla bych spoustu otázek, než bych vám cokoli doporučila, ale nejspíš bych vás jen zdržovala od konkrétního kontaktu.
Problematice substituce stimulantů (metamfetaminu) zejména u pacientů, kteří mají v anamnéze nebo jako diagnózu ADHD, se věnuje shodnou náhod můj muž ... MUDr. Jakub Minařík se svými kolegy na Klinice adiktologie v centru Prahy. Níže vám posílám kontakty. Můžete se na ně/něj zkusit obrátit a pokusit se s nimi probrat možnosti. Počítejte s delší čekací dobou, potřebovou volat, dokud vám telefon prostě nezvednou. Obrňte se trpělivostí, služby, zejména ty psychiatrické, jsou v současnosti velmi přetížené. Počítejte i s několika měsíci čekání.
V ČR existuje medikace, která se užívá i pro dospělé s ADHD a je možné, že by pro vás byla částečným řešením. Byť medikace dokáže hodně, nikdy nevyřeší vše! Mějte to na paměti, až budete uvažovat o tom, co dál, není od věci podívat se i na další možnosti ... včetně terapie, KBT terapie atd.
Slibované kontakty?
MUDr. Jakub Minařík
jakub.minarik@vfn.cz(osobní)
jakub.minarik@lf1.cuni.cz(Adiktologie)
telefon
+420 224 968 240 (Adiktologie)
Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN
zajímavé články a odkazy:
http://199757.w57.wedos.ws/wp-content/uploads/2018/09/2011_S_Minarik_farmakoterapie.pdf
https://www.drogy-info.cz/article/novinky-nms/narodni-seminar-substituce-pro-uzivatele-metamfetaminu-2018/
https://snncls.cz/farmakologicky-asistovana-lecba-zavislosti-na-pervitinu/
S pozdravem a přáním hodně trpělivosti,
Gabriela Minařík.