Chci přestat užívat drogy
David
Dobrý den,
stydím se o tom mluvit, ale musím.
Je mi 22 let, v nějakých 12/13 letech jsem začal užívat marihuano do svých cca 16 let. Pak jsem začal pít příležitostně a od 18 kokain do svých 21, teď jsem asi 4 měsíce nebo více začal užívat MDMA a zkusil skoro všechno možný co jde, Ketamin, houbičky, LSD, Mefedron, koule(extáze, a i v krystalické podobě, dokonce i opiát Oxycontin, který mě zabil málem, mám štěstí.
Nechce se mi to přiznávat, ale asi jsem závislý na drogách. Strašně moc bych si přál přestat. A však nejsem na tom naštěstí až tak, že bez toho nemohu fungovat, to né. Ale jak mile si vydělám peníze, hned myslím na drogy(extáze,xanax).
Mimochodem léčím se už 3 roky z depresí a úzkostí, ale už se mi to zlepšilo díky lékům co beru(Mirtazen antidepresivum, Zodac, plus se léčím od 19 let s vysokým tlakem.
Dětství jsem němel lehké skrz rozvod mých rodiču, který eskalovak v neustálé hádání, rvačky a já neveděl při kom stát. Nakonec to skončilo tak, že si mě táta vzal do své péče, protože moje maminka to nezvládala samoživitelka.
Od mala se trápím skrz mámu, že na to není nejlépe od té doby co se rozvedli. A vím, že jsem trochu jiný než ostatní lidé(kamarádi..)celkové.
Kokain mi dalo by se říci to zdraví zhoršil jak z psychické stránky, tak i fyzické(tlak, srdce, deprese, ûzkosti.)
Ale teď jsem na rozcestí a je pro mne hrozné těžké říct si ne.
Já kdyż třeba kupříkladu nemám peníze tak to vklikdu vydržim a na MDMA, a xanaxy nemyslim.
Ale jakmile dostanu do ruky peníze, mám hned myšlenky na né.
Byl jsem v bohnicích s tátou skrz závislost na Neurolu nedávno, to se povedlo, poamalu jsem vysazoval s dostal jsem ss ze všeho.
Ale zase jsem v tom, vidím to a cítím jak mě MDMA látka s benzodiazepiny níčí.
Ale nadruhou stranu se mi nechce někam jít a pobýt tam danou dobu(detox), nsmyslím že jsem na tom naštěstí aż tak špatně.
Moc Vás prosím koholoviv, pomozte mi, jsem mladej vyučenej kuchař, mám maturitu, rodinu, nádhernou malou nevlastní sestru 4 letou a nevlastní(které bych nsjrsdši koupil co chce, pak mám 13 letou sestru a nakonec mám skoro 30 letého bráchu, který se má dobře a já mu to přeju.Nemohu se ani podívat tátovi do očí.. Tak moc bych ho objemul, ale nedá mi to.
Cítím jak se propadám dolů a je to odporné, sebelítostné, vyčítající.
Zřejmě nemám tu silnou vůli si říct né.
Klidně se k Vám stavim a byl bych rád pokud si semnou někdo otevřeně promluví o všem co se mi probíbá v hlavě á já už opravdu nevím co dál.
Mockrát děkuji☘️🙂
David Z.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
nejspíš jste omylem zadal stejný dotaz několikrát. Pro jistotu sem dávám odpověď, kterou máte i pod kódem 728715.
Kopie:
Děkuji za důvěru přijít se svým příběhem a oceňuji, že si takto říkáte o pomoc. Máte pravdu to, co máte za sebou, již je dlouholetá závislost na různých látkách. Zřejmě tušíte, že si sám s tím nepomůžete a bude nutné vyhledat odbornou pomoc. Přijde mi však důležité, že chcete sám se svou závislostí něco dělat a nezůstávat v ní.
Mohu Vám doporučit ambulantní léčbu závislostí ve dvou zařízení, která fungují v Praze, a fungují na podobném principu. Docházka ambulantně do skupiny každý všední den od rána do odpoledne. Klient musí mít zázemí a většinou je v pracovní neschopnosti.
Jedno spadá jako tato poradna pod SANANIM:
Denní stacionář SANANIM , Janovského 26, Praha 7, tel. 605 212 175, je možné tam přijít bez objednání na motivační skupinu vždy v úterý nebo ve čtvrtek od 10.30 do 12 hod.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html
nebo
Denní psychoterapeutické centrum Ondřejov, Klánova 300/62, Praha 4, 14700; tel. kontakt 775 707 004, dpszavislosti@ondrejov.cz zde odkaz na jejich stránky https://ondrejov.cz/lecba-zavislosti
Obě zařízení Vám jistě nabídnou i spolupráci s rodinou, která je pro Vás tak důležitá a někdy je složité zvládnout situaci bez podpory nejbližších. Zároveň i oni potřebují mít informace a prostor se s tím nějak vyrovnat.
Vedle ambulantní léčby je tu ještě pobytová léčba, která může být střednědobá (3-6 měs. v psychiatrických nemocnicích) nebo dlouhodobá léčba v terapeutických komunitách ( 6-12 měs.) Zmiňuji to i jako možnou alternativu, pokud by se Vám nedařilo v ambulantní léčbě. Obě varianty jsou možné a není to ostuda, když se jedno nezadaří. Každému může sedět jiný styl léčby, důležitý je výsledek a tou je Vaše abstinence.
Promyslete si, zda Vás nějaká nabídka oslovila a případně pokud byste potřeboval doplňující informace, napište a ráda Vám je zodpovím.
Držím Vám palce ve Vašem rozhodnutí.
HS