Zolpiden 18let
Maja
Beru Zolpiden18 let večer 1 tabletu a k tomu lékLerivon na prodloužení nociMéla jsem po přechodu osobní problémy,podmíněné zdraví manžela,potom úmrtí manžela,rodičů a tchyně, prostě mě to položili,jeď dlouho musím být a zkusit vysadit Zolpiden a vypočítat detoxikaci s prostě ho vysadím a nebudu spàt chci to dáte zase zdravě spàt,ale jak dlouho to půjde.dèkuji za radu.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Majo.
Děkujeme za důvěru. Ráda bych Vás podpořila konzultovat postupné vysazování s Vaším ošetřujícím lékařem, psychiatrem. Přece jen internetové poradenství má své limity a bez znalosti dalších informací Vám nechci doporučovat konkrétní plán. Reakce po vysazení mohou být u každého odlišné a nedají se předem předvídat, ani jejich délka trvání. Může to být pár dní až měsíců.
Zolpidem, imidazopyridin, je hypnotická látka podobná benzodiazepinům. Jak uvádí výrobce při přerušení podávání hypnotik se mohou přechodně, a to i v intenzivnější formě, znovu objevit symptomy, kvůli kterým byla léčba benzodiazepiny nebo jim podobnými látkami zahájena. Mohou být doprovázeny dalšími reakcemi včetně změn nálad, úzkosti a neklidu. V případě benzodiazepinů a jim podobných látek s krátkodobou účinností se abstinenční příznaky mohou objevit během intervalu mezi dávkami, obzvláště pokud je dávka vysoká. Riziko abstinenčních příznaků/opětovného výskytu symptomů je vyšší po náhlém ukončení léčby při vysokých dávkách, proto se doporučuje postupné snižování dávky.
Určitě bych s Vaším lékařem probrala další možnosti podpůrné medikace na zmírnění úzkostí ze skupiny nenávykových léků a něco na podporu spánku. Dále také proberte možnost nasazení stabilizátorů nálady, ty mají i dobrý účinek na zmírnění bolesti. Lerivon je medikace indikována na léčbu depresivních poruch a není riziková jako hypnotikum a může Vám pomoci při vysazování Zolpidemu.Vhodné je při vysazování užívat také magnesium, které působí na zmírnění křečí a má i podpůrný úzkosti uvolňující účinek a také zesiluje pozitivní účinek antidepresiv.
Je potřeba počítat, že Váš subjektivní prožitek vysazení může být nepříjemný. Hlavně po tolika letech užívání jsou podobné obavy a reakce úplně běžné a přirozené. Určitě několik dní nebo i týdnů můžete mít potíže se spánkem. Můžou se objevit úzkosti nebo zhoršení nálady. Všechno ale odezní.
Zároveň s ambulantním vysazováním by bylo dobré mít psychoterapeutickou podporu, abyste se učila zvládat či alespoň zmírnit tyto stavy přirozenými zdroji. Léčba farmaky a psychoterapie jdou spolu ruku v ruce a jsou neoddělitelnou součástí úspěšné léčby.
Pokud by se nedařilo v ambulanci, nebo by se Váš stav horšil, tak bych se zamyslela nad kratší hospitalizací. Za hospitalizace se dá lépe a rychleji nasadit adekvátní medikace, protože lze rychleji reagovat na změny stavu, což v ambulanci nelze
.
Pokud byste se potřebovala na cokoliv doptat, znovu napište.
Držím Vám moc palce a přeji vše dobré.
HS