CBD
Filip
Dobrý den,
Je mi 18 let a trpím ADHD. Diky tomu mam casto problem ve skole soustredenost a hlavne emocni nevyrovnanost a stresy a tlaky po celem tele. Nedávno jsem někde četl že jedna z možností je užívat CBD oralne nebo jako kapky... mohli by jste mi přiblížit jak to s CBD funguje a jestli je to vůbec pravda že to pomáhá potlačit symptomi ADHD? Děkuji hezký den

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Filipe,
ano, CBD se skutečně v některých státech používá jako medikace u dětí s ADHD. Ale stejně jako jiné u nás dostupné léky (Strattera, Concerta, Ritalin), má i užívání CBD svá rizika a vedlejší účinky a nemusí sednout každému.
U nás se CBD neužívá jako oficiélní lék na ADHD. To, co je dostupné na našem trhu v rámci různých obchodů s konopnými produkty, prezentuje se jako produkt obsahující čistě CBD, jsou produkty soukromých výrobců, které nemuseli nutně projít lékařskou kontrolou a nejsou u nás k těmto účelům schválené.
Na u nás povolené indikace se můžete podívat sem.
Předpokládám však, že řešíte ADHD celoživotně a máte proto zkušenost s nějakou pomáhající profesí, a podle uvedených problémů byste mohl mít zkušenost i s psychiatrem. Pokud by tomu tak bylo, není nic jednoduššího, než s ním tuto možnost probrat. Lékaři by měli sledovat moderní trendy a  vzdělávat se, proto předpokládám, že nebudete první, kdo se na něj s podobnou otázkou obrátí. Rozhodně bych vám však samostatně experimentovat s podobnými produkty nedoporučovala, krom toho, že to není levné, neprochází tak precizní kontrolou, která by skutečně zaručila, že obsahují to, co se píše na lahvičce.
Pak mne ve vašem dorazu zarazila zmínka o tlacích po celém těle. Co tím myslíte? Ostatní příznaky znám - stres, nevyrovnanost, nesoustředěnost k ADHD patří a je možné na nich pracovat krom farmakoterapie i pomocí kognitivně behaviorální terapie a dalších podpůrných metod jako biofeedback, relaxace apod. Pokud svoje problémy řešíte delší dobu, nejspíš znáte spoustu možností, knížek atd. Jedna z mě blízkých a přehledných jen pro doplnění - zde.
Snad alespoň takto. Budu ráda, když se ozvete, jestli jste se obrátil na lékaře a jaký byl výsledek. Držím palce a přeju, aby bylo co nejlépe.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.