Prosím o radu,jak se vykopat z díry která je uvnitř mě..
Dobrý den,
upřímně brala jsem pervitin dlouho, především jako únik od reality a nepříjemností denního života, zkrátka se schovat před problémy a pocity. City celoživotně nezvládám a nevím jak si s nimi poradit a to je můj kámen úrazu. Už několikrát se mi podařilo (z užívání 3-5x týdně) vydržet i několik týdnů bez drogy aniž bych musela být někde ambulantně uvězněna.. ale vždy se v životě člověku stane situace kdy má pocit, že je všechno víte kde.. a nezvládne to jinak než s touto starou dobrou "berličkou".. Moje otázka tedy zní, jakým způsobem i v takových vypjatých situacích zůstat odolná vůči chtíči a nesjet z cesty která mě stála tolik vůle, práce a sebekontroly?

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
snažit se přestat s návykovou látkou zcela sám je velmi těžký úkol, je to cesta lemovaná neúspěchy, kterým byste se mohla vyhnout. Závislost většinou nevzniká jen tak, bývají za ní problémy, které většinou vyjdou najevo až po vysazení a je třeba je řešit jinak než dalším užíváním. Právě v tom vám může pomoci terapeut, skupina nebo obojí.
Píšete o ambulantním uvěznění - ambulantní léčba se liší od pobytové tím, že při ní není potřeba přerušit běžný život ani zaměstnání či školu. Při ambulantní léčbě docházíte cca 2x týdně do zařízení na 1-2 hodiny. Když jste závislá a odmítáte léčbu je to velmi podobné jako kdyby vás bolel zub a vy byste i tak odmítala jít k zubaři - pokud byste k zubaři nešla celé roky, mohla byste také skončit s umělým chrupem. Při postupující závislosti je to podobné. Pokud několik týdnů nebo měsíců abstinujete a potom si dáte, jistě jste si všimla, že se vracíte opět do původního stavu - tedy do jakéhosi bodu 0.
Na vaši poslední otázku vám dám pouze tu odpověď, že na to vám poradí právě odborníci v daném zařízení, tuto otázku si v různých variantách budete pokládat mnohokrát, než se vám podaří udržet se na správné cestě.
Níže vám posílám pražské kontakty na ambulantní léčby.
Přeju vám hodně sil a štěstí v abstinenci
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková
Adiktologická ambulance, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozýváme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení!
http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
PREV-CENTRUM, Z.Ú.
Meziškolská 1120/2
169 00 Praha 6
+420 233 355 459
+420 775 161 138
+420 775 161 139
office@prevcentrum.cz
ambulance: 233 355 459
ambulance@prevcentrum.cz
Magdalena - PRAHA - PODOLÍ
Jiří Bouška - adiktolog
Adiktologická ambulance Praha-Podolí
Pod Vyšehradem 1
140 00 Praha 4 - Podolí
Mobil: 739 639 119
E-mail: ambulance.podoli@magdalena-ops.cz