Lékařská tajemství
Petr 25
Dobrý den,
trápí mě stále jedna myšlenka.
Asi před měsícem jsem přiznal svému praktickému lékaři užití poppers. (měl jsem příznaky methemoglobinémie a dost jsem se bál, že se udusím) Vše bylo konzultováno s toxikologií následně jsem byl odkázán na internu pro bližší vyšetření.
Je tedy jasné, že toto užití budu mít v lékařských záznamech.
Mohu z toho mít v budoucnu nějaký problém? Nejsem uživatelem drog, ale zajímalo by mě, jestli se takovéto zjištění užití některé drogy nějak dále řeší.*
(Vím, že je poppers volně prodejný na internetu, ale je veden jako droga)
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Petře
Rozumím Vašim obavám a asi bych se zeptala svého praktického lékaře, zda tyto informace bude poskytovat dále. Záleží opravdu na jeho úsudku a jednání, zda se to objeví ve zprávě pro lékaře zaměstnavatele nebo pro policii a to v případech nutných např. řidičské oprávnění. Běžně se tyto informace nikam nepodávají a ani v tomto směru není registr uživatelů drog. Existuje pro jinou určitou skupinu. Možná bude v budoucnu Váš lékař požadovat toxikologicke testy, potvrzení, že jste v pořádku.
Snad Vám tato odpověď postačuje. Jinak se ozvěte s konkrétnějšim dotazem.
Mějte se fajn.
HS