Mimoo
DomčaNika
Dobrý den chci se zeptat.. kdyz si střelim pervitin mimo žílu tak o to proste přijdu? Nebo alespoň to nějak bude působit?
Mne se totiž někdy stává ze napichnu žílu ale pak z ni vyjedu páč se mi klepou ruce.. takže třeba půlka jde do žily a půlka mimo
A druhá jen taková podotazka.. Co přesně znamená mít diskotéku v hlavě?

Odpověděl: Nikol Spůrová
DomčaNika, zdravím Vás,
díky za Váš dotaz. Jestli správně chápu, ptáte se, zda bude pervitin účinkovat i při aplikaci mimo žílu. Bude, ale nástup účinku může být pomalejší a může se také lišit délka trvání intoxikace. Stejně tak jako aplikace do žíly má i aplikace mimo žílu mnoho zdravotních rizik. Aplikace mimo žílu může způsobit otok v místě vpichu, prosáknutí, pálení, bolest a vznik zánětlivé reakce v místě vpichu, může se také vytvořit hematom nebo alergická reakce. Riziko celkového zánětu a sepse organismu je vždy bez okolností na postupu samotné aplikace. Rozsah potíží je dán také složením pervitinu a může dojít až k nekróze tkáně. Pervitin a jeho příměsi nejsou určeny k aplikaci do žíly, často jsou nesterilně zpracovány a uchovávány. Tedy vždy je možný výskyt bakterií v samotné látce. Jestliže aplikujete mimo žílu, zpočátku postačí studený obklad. Zánětlivou reakci můžete ošetřit např. Heparoidem.
Bylo by vhodné vyhledat služby terénního programu či kontaktního centra pro uživatele drog a informovat se o bezpečné či jiné alternativní aplikaci. Služba Vám také může poskytnout sterilní materiál k aplikaci či jiné pomůcky. Můžete s kolegy také zmapovat své postoje a motivaci k užívání drog. Třeba přijdete na zdravější způsoby, jak si udělat dobře. Víte, kam se u Vás obrátit? Stačí, když napíšete větší město, které máte v dosahu a zašleme Vám vhodné kontakty.
Dáte se ptáte, co znamená diskotéka v hlavě. To je mezi uživateli drog nejčastěji slangový výraz pro motání hlavy, zmatek, dezorientaci či jinou psychickou nepohodu. Mohu vědět, proč se na to ptáte?
Stačí takto?
Přeji vše dobré a klidně ještě napište.
S pozdravem,
Nikol Spůrová