Léčba
matka
Dobrý den ,mám dotaz ohledně nástupu do léčebny, syn se chce léčit, ale ve všech léčebnách je podmínka aby byl na úřadu práce, ale byl sankčně vyřazen až do listopadu, je prosím nějaká jiná možnost, sám si pobyt platit nemůže. Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, matko,
děkujeme za Váš dotaz! Konzultovala jsem ho s kolegyní, která se zájemci o léčbu plánuje nástup do léčebných zařízení, včetně léčeben, a ona se s takovým požadavkem nesetkává. Velká část uživatelů není v evidenci na ÚP, dlouhodobě nemají hrazeno zdravotní pojištění, ale do léčby jsou přesto přijímáni.
Nevím, které léčebny jste oslovili, zda nešlo o nějakou výjimku, o které třeba nevíme.
Napadá mne, zda Váš syn spolupracuje s některým z protidrogových zařízení, třeba kontaktním centrem. Pracovníci kontaktních center pomáhají klientům právě v zajištění nástupu do léčby, mají přehled o podmínkách, mohou pomoci v případě potíží, jako je komunikace s úřady apod.
Nejbližší kontaktní centrum můžete nalézt v Mapě pomoci zde:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit přímo na naše Kontaktní centrum SANANIM:
Na Skalce 819/15, Praha 5
poradenská linka: 602 666 415(po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
Pondělí 13 - 19
Úterý 9 - 19
Středa 13 - 19
Čtvrtek 9 - 19
Pátek 9 - 19
Víkendy a svátky 13 - 19
http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Držím palce, ať se nástup do léčby vydaří!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná