Odpověď č.974604
Marcy
Děkuji za odpověď. Rovnou zkouším. Vaše poradna má 100%tně význam. Někdy vlastně stačí i se svěřit, zeptat se a vědět že musím vydržet čekat na odpověď. Na Facebooku jsem se přidala do skupiny HPO ( hraniční porucha osobnosti), většinou si tam pročítám příspěvky a zjišťuji že tato porucha opravdu je a že jsem si celý život nevymýšlela. Někdy přidám svoji zkušenost na určitý dotaz. Tentokrát jsem ani reagovat nechtěla, dostala dost podpory od ostatních. Někdo jí tam napsal že chce být zajímavá, když by se chtěla zabít tak to udělá atd. nedalo mi to a napsala jsem mu svůj názor, jeho jsem mu nebrala, ani ho nepřesvědčovala, no a na konec mého komentáře jsem dopsala něco ve stylu když netuší jak reagovat na takové situace tak ať buď popřemýšlí co vše to může způsobit a nebo se zdrží. Já vím že to sem nepatří ale až mi dáte vědět zda se mi podařilo odepsat, přiložíte slova o tom zda jsem to na fb nepřehnala. Moc děkuji, přeji vám všem plno sil, jste dobří že se nám věnujete.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Mercy,
a moc děkuji za milou zpětnou vazbu a podporu naší práce.
Jasné, že hraniční porucha osobnosti existuje. Není to nemoc, která by měla jeden obraz a jeden typ projevů. A každý z nás jsme jiný a je jasné, že každý znás by příznaky takové nemoci prožíval i zvládal jinak. Pokud se zapojujete do FB skupiny, kde se lidé svěřují se svými zážitky v souvislosti s HPO, pak můžete čekat, že i reakce na příspěvky se budou lišit. Není nic jednoduššího, než vypnout u příspěvku komentáře, pokud o ně nestojím. Obecně je online prostor anonymní a svádí člověka ke sdělování svých názorů na cokoli, ač se na ně často vůbec nikdo neptá. Mezi příspěvky s podporou se jistě objeví i několik názorů opačných, někdy i urážlivých. Sama hraniční porucha osobnosti se s extréními emocemi často pojí.
Netuším, o kterém konkrétním svém příspěvku se v dotazu zmiňujete, na co přesně reaguje, a nerada bych hodnotila, co je dobře a co špatně. Sama za sebe se do podobných diskusí spíše nezapojuji, raději komunikuji s lidmi přímo, případně i na dálku s konkrétním člověkem, mimo velké FB obecenstvo.
Rozhodně vám přeju hodně sil a trpělivosti, jak ve FB skupině, tak obecně. Držte se, hledejte pro sebe podporu a pomoc tak, aby se vám žilo co možná nejlépe.
S pozdravem a přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík.