Problém
Lída
Dobrý den, již jsem vám psala o svých problémech že synem. Dnes jsem navštívila kontaktní centrum, synovi jsem řekla vše potřebné. O léčbu nejeví zájem. Okolí mě rádi, ať si pronájmu chatu a tam ho na měsíc zavřu
, dávám mu tam jídlo. Prý mě za to jednou poděkuje. Pro mě je to nepředstavitelné, jaký na to máte názor?

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Lído,
těžko říct, jak by Váš syn na takový postup zareagoval. Ze zkušeností můžeme říct, že dokud se člověk nerozhodne pro změnu sám, nebývají léčebné pokusy bohužel příliš úspěšné. Prostě pokud člověk nedojde sám k tomu, že braní je problém, těžko s ním něco nebo někdo hne. Každý dospěje do svého "bodu zlomu" v jiný moment a impulzem pro změnu jsou různé skutečnosti (pád na pomyslné dno, nový partner, zdravotní potíže atd.).
Vím, že to pro Vás jako pro matku musí být velmi těžké a proto bych Vám moc doporučila vyhledat například skupiny blízkých lidí se závislostí nebo terapeuta, se kterým by se dalo o všem mluvit. Nebýt na tu situaci prostě sama, ale moci vše někde sdílet, ideálně s lidmi, kteří Vaší situaci rozumí a mají třeba podobné zkušenosti. Věřím, že Podané ruce takovou službu nabízejí, obrátila bych se tedy na ně.
Snad se mi podařilo na Váš dotaz odpovědět. Moc na Vás myslím a držím palce!
Zdravím Vás, Andula Novotná