LSA, Salvorin A - řízení
Dominik
Dobrý den, měl bych dotaz ohledně řízení po užití halucinogenních drog. Těchto informací je celkově na internetu málo, hlavně mě zajímá na Morning Glory, která obsahuje LSA a šalvěj divotvornou - salvorin A plus takovýchto látek je více, LSD, meskalin, ibogain, psilocybin atd...
Vím, že se tyto drogy dají zjistit z krve poměrně dlouho poté co je člověk užil, ale spíše mě zajímá ta časová hranice, kdy člověk může usednout za volant a legálně řídit. Nechci mít nějaké problémy kvůli tomu.
U těchto látek jsem nikde nenašel, přesný údaj, například u marihuany je to jasné stanovené. Do 12 h můžete už v klidu řídit, sice test vyjde do 14 dní pozitivně, ale pak ze vzorku krve oni poznají že to člověk někdy měl, ale v tu chvíli co řídil, tak nebyl přímo pod vlivem a mohl řídit. Takže při řízení neporušoval zákon, nikdo to tedy neřeší.
Předem děkuji za odpověď, doufám že jste to pochopil/pochopila, je to složité vysvětlit a sám se v tom ztrácím.
Případně ve zkratce
Když užiji nějakou ze zmíněných látek v rozumné míře, za jak dlouho pak můžu usednout za volant, abych neměl pak následně problém a neporušoval zákon?
(Je mi jasné, že to vždy zjistí, ale jde mi pouze o ten problém, kdy mě ta látka ovlivňuje a nemůžu kvůli tomu legálně řídit.)
To že jim to ukáže, že jsem to někdy požil, to je mi jedno.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Dominiku.
Předpokládám, že jste psal podobný dotaz ohledně řízení a kanny. No evidentně rád experimentujete s rostlinnými látkami. Stejně jako u minulého dotazu. bych počkala s řízením na dobu po vystřízlivění, odpočinku a schopnosti soustředění se. Účinek a doba trvání se může lišit dle množství dávky a způsobu užití, ale i aktuálního fyzického stavu.
U způsobu užití žvýkáním listů začínají působit asi po 10 minutách a účinek trvá cca 1-3 hodiny. U kouření  účinek mizí do 10-30 minut. Při vysokých dávkách i déle. Tohle jsou obecné informace, tak si raději dejte časovou rezervu delší. Věřím, že jak se zodpovědně ptáte, tak i zodpovědně se budete chovat v běžných situacích.
Buďte opatrný.
HS