Pomoc ze zabyslosti pervitin a ghb
Petule 23
uzivatel ghb a jsem na tom fakt spatne jak zdravotni problemi krece s klouby pateri uplne me to nici Potrebuju nekoho kdo mi poradi a pomuze abstinovala jsem pred par dny mesic a pul 3 tydny jsem brala dyazepany a klepala se to si moc nepamatuju vetsinou po dvou dnech abst.priznaku si prestavam pamatovat co se deje pak jsem jen sedela cely mesic doma v kresle pila alkohol a pernik kterej mi spousti tu chut na to ghb a a misto toho si to nahrazuju alk.a dyazepany pak uz neberu jen na ten fyzicky abst.priznak a nemuzu se z toho dostat a uz to beru zase 14.dni ale chci z toho ven a potrebuju nejak pomoct davku nezmensuju prestavam hned .zmensovat davku se mi nedari takze musim vzdy hned popreve jsem mela delirium a zkoncila jsem na psichyatrickem odd.karlaku silenstvi mam v hlave musim z toho vyskocit nebo me to zabije citim to uz na sobe ze me to lepta pomoc prosim nikdo o tom z doktoru nic nevedi.prosim

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Peťule,
a děkuji vám za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu v tak zoufalé situaci obracíte.
Některé formulace v dotazu jsou pro mne trochu zmatené, nejsem si jistá, jestli všemu dobře rozumím a zda jsem dobře pochopila. Píšete, že užíváte GHB, ale také alkohol, diazepam, pervitin. Opakovaně se snažíte sama naráz vysadit GHB, ale pak užíváte o to více diazepam, alkohol a pervitin. Jednou jste proto skončila s deliriem i na Karláku. Je to tak?
V dotazu píšete, že nikdo z doktorů o tom neví ... této části příliš nerozumím. Myslíte to tak, že vám žádný lékař nerozumí, nebo že jste nikdy sama nevyhledala odbornou pomoc? Nebo vám jde spíš o ten jednorázový pobyt na Karláku, kdy vám bylo doopravdy zle?
Jde mi o to, že z mého pohledu je situace natolik vážná, že je velmi rizikové pokoušet se vysazovat doma. Hrozí, že zkolabujete a v lepším případě pak skončíte v nemocnici. Nebylo by lepší si pobyt na detoxu naplánovat a kolapsu zkusit předejít? Bez váhání bych vám totiž doporučila vysazovat na detoxu pod lékařským dohledem. Je jasné, že to asi nebude nic příjemného, ale na stranu druhou, přežijete, nejspíš se postarají i o to, abyste se aspoň trochu vyspala, nejspíš nebudete mít delirium ani epileptický záchvat a když by přišly křeče, dostanete veškerou možnou pomoc. Co vy na to?
Základem k nástupu na detox je buď se objednat přímo na detox, nebo lépe kontaktovat svého lékaře (obvodního, psychiatra nebo jiného), popravdě popsat co a jak (ale i jaké dávky, jak dlouho) užíváte a hlavně být schopná dorazit k lékaři i na nástup na detox podle dohody. Pokud nikoho takového nemáte, napište mi, která větší města jsou vám dobře dostupná, pokusila bych se vám zprostředkovat nějaké kontakty.
Dávalo by vám něco takového smysl?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.