Metamfetamin
Mongolov
Zdravím už 4 roky beru metamfetamin i když sem nikdy nepocítil absťák nebo nevrlý chování tak i přesto když mám chuť se bavit nebo něco dělat (normální věci) tak hnedka první myšlenka je dát si ten hnus a bez jakéhokoliv přemýšlení si ho dám a až když to mám v sobě tak si to uvědomím tím to neberu jako výmluvu je to moje blbost ale štve mě že když nastane nějaká hezká situace bez drog tak mě hned napadne to okořenit ani nemám žádný kámoše který by to brali tak že mě ani nikdo do toho netahá přijde mi to jako kdyby to byla nějaká rutina i když si říkám že Nejsem závislý tak určitým způsobem to asi je závislost co myslíte sem závislý? Upřímně chtěl bych stím na dobro přestat ale sám vím že mi to v hlavě zazní děkuji předem za jakoukoliv odpověď a hezký den

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Mongolove,
díky za Váš dotaz.
Jedním ze znaků závislosti je mimo jiné to, že to, co člověk normálně zvládal a užíval si bez drog, bez nich najednou nejde nebo to není tak lákavé. Jak píšete, prostě má člověk potřebu ten "normál" nějak "okořenit".
To je právě velmi zrádné, protože nakonec je potřeba si věci "okořenit" stále častější, člověka už normální stav vůbec neuspokojuje a roztáčí se bludný kruh braní - zyyšování dávek, častější braní, větší výdaje peněz, ale i větší vyčerpání organismu atd.
Je fajn, že přemýšlíte o tom, že by bylo fajn s braním přestat. Prima je, že se nepohybujete v komunitě uživatelů drog, ale jste obklopen lidmi, kteří neberou a mohou Vás tedy podržet.
Zkuste se obrátit na nejbližší kontaktní centrum nebo adiktologickou ambulanci. To jsou místa, kde můžete otevřeně probrat co se děje, jaké máte plány, co Vám třeba v abstinenci pomáhá a co naopak přitěžuje. Případně mluvit o tom, jaké léčby jsou dostupné a která by Vám případně sedla, pokud by abstinence nešla úplně hladce.
Pokud máte blízko Prahu, je možné se obrátit na naše kontaktní centrum nebo adiktologickou ambulanci.
Kontaktní centrum SANANIM
http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
Pondělí 13 - 19
Úterý 9 - 19
Středa 13 - 19
Čtvrtek 9 - 19
Pátek 9 - 19
Víkendy a svátky 13 - 19
Adresa:
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
poradenská linka: 602 666 415
(po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
facebook: www.facebook.com/kacko/
Adiktologická ambulance
http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 17
Středa 9 - 17
Čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
mobil: 724 521 913
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Případně se můžete podívat do Mapy pomoci a vyhledat si nejbližší službu zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Anebo nám napište nejbližší větší město a my Vám vhodnou službu v okolí rádi vyhledáme.
Držím palce, ať se Vaše rozhodnutí vydaří!
S pozdravem
Andula Novotná