Neurol
Katerina
Dobrý den, nevím, jestli zde tento dotaz patří, ale myslím si, že mi budete moci poradit. . Trpím na úzkostnou poruchu a od lékaře jsem dostala Neurol 0.25 gramů na výjimečné stavy úzkosti. Beru jej cca 1 za jeden až dva týdny. Mám ho 2 a půl měsíce a měla jsem celkem 6 tablet. Může na něj v takto nepravidelných a malých dávkách vzniknout závislost? Samozřejmě jej neberu při sebemenším náznaku úzkosti, ale při opravdu nesnesitelnem záchvatu. Stačí mi ta nejmenší dávka a za chvíli je mi lepe. Samozřejmě jsem objednaná k psychiatrovi a budu to řešit něčím lepším (antidepresiva), také chodím na terapii. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Kateřino.
Určitě sem Váš dotaz patří a jsem ráda, že se chcete poradit.
Pokud užíváte Neurol v míře,  jak píšete,  přistupujete k sobě zodpovědně a v tomto ohledu závislost nehrozí. Závislost se rozvine pri dlouhodobém užívání a zvyšujicich se dávkách a také časté  frekvenci. Umět překonat některé nepohody bez léků, i když je člověk subjektivně v nepohodě, to k životu patří. Je skvělé, že se snažíte najít jiné řešení, jak přejít na nenávykové léky, tak terapii. To je z dlouhodobého hlediska pro plnohodnotné fungování efektivnější.
Přeji Vám v této cestě hodně zdaru.
HS