Drogy
Romca
Dobrý den 6 let fetuju sem moc nápasna sem závislá na jehle nezastaví mě nic a nikdo můj přítel je kuchař takže toje čistota mám dotaz modrají mi nohy jakože se mi udělají modřiny necítím nájezd jen se mi rozjede stav
Dávám si pořád do té samé žili nic víc nechci jen vidět natahlou krev
Startila sem vše nezastavilo mě to nezastaví mě nic umírají mi lidí okolo berou si životy já sama sem přišla na 3 minuty o život skrz plesples zažila sem si to co každý feťák ale prostě tohle je zamoc po každé dávce chci víc a víc nejdu na léčení byla sem a úplně zbytečně nejde mi o to prestat to už nepůjde ale chci se zeptat Matro je čistota dělají se mi modřiny na nahou a začala sem silhat na jedno oko byla sem u doktora ten mi neuděl ani vystřeni řekl že nemám brát že to je kvůli tomu dobře i kdyby to bylo kvůli tomu ale mohloa by to být naka nemoc ?

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Romčo,
je moc dobře, že se nám ozýváte. Z toho co píšete je vidět, že na tom nejste vůbec dobře :(
Přesto vám vaše zdraví není lhostejné a to je dobře!
Co se týče modřin na nohou, nebo modrání nohou...
modřiny můžete mít po vpichu, také můžete mít modřiny, když se někde uhodíte a nevíte o tom., ale modrání celých nohou zvláště po aplikaci, to může být vážné. Může jít o nějakým problém s krevním oběhem, bohužel nejsme schopni takto na dálku něco diagnostikovat - jsme pouze drogová poradna.
Zkuste to trochu pozorovat....
Děje se to po aplikaci nebo i jindy?
Modrají obě nohy stejně?
Cítíte je?
Můžete se na ně postavit?
Určitě bych tyto potíže nepodceňovala! I když nemáte dobrou zkušenost zkuste znovu navštívit lékaře, možná v doprovodu pracovníka K centra. Domluva pak bývá lepší.
Co se týče aplikace opakovaně a stále do  jedné žíly - v tom děláte chybu. Jedna žíla vám nevydrží věčně a pokud jste závislá na nitrožilní aplikaci je tady velké riziko, že potom začnete s rizikovými místy jako je krk a třísla. To bych vám rozhodně nedoporučovala. Zkuste se o své žíly lépe starat, používejte stříkačku vždy jen jednou, dezinfikujte a nechte místo před aplikací úplně uschnout. Střídejte místa aplikace aby se mohla regenerovat.
Vaše poslední část dotazu - navštívila jste lékaře, ale ten vám neudělal ani vyšetření a poslal vás pryč. To se bohužel často stává. Jsou ale i lékaři, kteří jsou připraveni na to, pracovat s lidmi, kteří berou drogy.
Kontakty na ně můžete získat v kontaktním centru, nebo vás může prohlédnout lékař přímo na místě.
Moje doporučení pro vás je, abyste začala kontaktní centrum pro uživatele návykových látek navštěvovat. Může to ve vaší situaci hodně pomoct. Můžete zůstat zdravá i když berete drogy. Nemusíte umřít a nebojte se, můžete se z toho dostat, když budete opravdu chtít. Jen někdy je první léčba hned úspěšná.
Níže vám posílám kontakt na pražské K centrum, pokud jste odjinud napište nám odkud a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
K Centrum Sananim
Pondělí
13 - 19
Úterý
9 - 19
Středa
13 - 19
Čtvrtek
9 - 19
Pátek
9 - 19
Víkendy a svátky
13 - 19
Adresa:
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mapa
poradenská linka: 602 666 415
(po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
e-mail: kacko@sananim.cz
facebookwww.facebook.com/kacko/
Přeju vám hodně sil a zdraví
za Drogovou poradnu
Marie Saudková