Problém
Lída
Dobrý den, mám syna 21 let, zjistila jsem, že je na drogách. Údajně emko. Přišel o práci, neustále lže, porušil mnohokrát slib. Střídají se mu nálady, odmítá odbornou pomoc. Přišel o kamarády, má pocit, že mu rozumí "ti druzí". Nevím, kde bere peníze. Nemůžu mu věřit. Trvá to asi 4 měsíce a je z něho někdo jiný. Jako by mu na ničem nezáleželo. Nevím jak mu pomoci a nerada bych udělala nějakou chybu. Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Lído,
díky moc za dotaz. Je moc fajn, že hledáte cesty, jak synovi pomoci. Myslím, že dobrou volbou by bylo obrátit se některou ze služeb poskytujících podporu rodinám a blízkým lidí se závislostí. Můžete zde otevřeně probrat, co se s Vaším synem děje, ale i Vaše pocity, obavy, plánovat další kroky atd. Myslím, že je fajn mít v takové životní chvíli oporu, někoho, s kým se člověk může poradit, svěřit se, ulevit si...Prostě nezapomínat i na sebe.
Nepíšete bohužel, z jakého města jste, abych Vás mohla odkázat na konkrétní zařízení. Pokud je pro Vás dobře dostupná Praha, můžete se obrátit na:
Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pokud je pro Vás Praha špatně dostupná, můžete se na ně obrátit alespoň telefonicky či mailem, určitě Vám doporučí vhodnou službu ve Vašem okolí. Nebo nám napište nejbližší větší město a my Vám odpovídající službu vyhledáme.
Užitečné informace určené rodičům a blízkým můžete nalézt zde:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.poradnaprorodice.cz/9-rad-rodicum.html
Držím palce a přeji vše dobré!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná