Opium
Nanus
Dobry den
Mam dotaz. Vsimla sem ai ze muj pritel v posledni dobe hodne zhubnul ale po case sem zjistila ze si dela odvar z makovic.a i kouril.po jak dlouhhe dobe muze zacit nábirat na váze.ted vyzera divnee mnel caste poceni teploty ted tedy zas moc nenaspi budi se casto.jak zjistim ze s tym prestal.dekuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Nanus,
děkujeme za Váš dotaz. Píšete, že Váš přítel užívá makovinu, pozorujete u něho výrazný úbytek na váze a také další potíže v podobě pocení, zvýšenou tělesnou teplotu a nespavost. Bohužel takto na dálku bez dalších informací o vašem partnerovi a ideálně od vašeho partnera nelze adekvátně odpovědět. Je možné, že část těchto potíží souvisí např. s odvykacím stavem po vysazení opiátů. Příčina však může být i jiná, třeba kvůli nějakému probíhajícímu onemocnění.
Asi nejideálnější cestou by bylo si o tom s partnerem otevřeně promluvit. Je pochopitelné, že chcete mít informace, zda abstinuje a jak to poznáte. Bohužel to někdy dlouhou dobu na první pohled poznat není. Nebojte se s ním promluvit o tom, čeho si všímáte a z čeho máte obavy.
Pokud byste chtěla nějaké základní informace, můžete se podívat na tento odkaz naší poradny: https://drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Je také velmi užitečné vyhledat nějakou službu, která nabízí poradenství pro partnery, rodiče a blízké uživatelů drog. Tyto služby jsou většinou bezplatné a mohou být i anonymní.
Po internetu se bohužel vše vyřešit nedá a v tomto případě je mnohem výhodnější, když vše kolem vašeho vztahu proberete osobně a podrobněji. Postačí, když napíšete města, která jsou Vám dobře dostupná a my se pokusíme Vám vhodné zařízení doporučit.
Stačí takto?
Zatím se mějte hezky a klidně ještě napište.
S pozdravem,
Nikol Spůrová