Pervitin
MImi
Myslím si ,že partner šňupe pervitin.Nemám s tím žádnou zkušenost.Ale jsem s ním už osm let a podle jeho divného chování jsem začala pátrat na internetu a příznaky se zhodují.Když jsem se zeptala na rovinu, vše tvrdě zapřel.Můžu sama něják zjistit,že ho bere?Ovlivńuje to můj život a to už i v sexu..Nedokážu ho však opustit,protože bych mu nerada ublížila,pokud tomu tak není.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, MImi,
díky moc za důvěru, bohužel odpověď na Vaši otázku není úplně jednoduchá. Získat jistotu v tom, že náš blízký užívá drogy, bývá poměrně složité (pokud se nám sám, nesvěří).
Jak píšete, všímáte si změn v chování. Pro uživatele návykových látek bývají typické například změny nálad (velké výkyvy směrem nahoru i dolů, agresivita atd.), potíže se spánkem (absence potřeby spánku a naopak, potřeby abnormálně dlouhého spánku a silná únava), nechutenství, zvýšení finančních výdajů, změna okruhu přátel, nezájem o původní přátelé a koníčky, nespolehlivost atd.
Zmiňujete také, že jste se snažila s partnerem na toto téma mluvit, ale že vše popřel. Bývá dobré na druhého netlačit, mluvit o tom, co vidíte, jaké změny se s ním dějí a že o něj máte obavy. Můžete například nabídnout pomoc, kdyby o ni stál (doprovod do některé ze služeb pro uživatele).
Vám bych moc doporučila obrátit se na službu pro blízké uživatelů drog. Můžete zde otevřeně probrat Vaše obavy, pocity, to jak s Vaším partnerem na toto téma mluvit, co funguje, co naopak ne atd. Prostě mít bezpečné místo, kde se můžete svěřit a plánovat případně další kroky.
Ve Vašem kraji například Centrum komplexní péče zde:
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/centrum-komplexni-pece-v-olomouckem-kraji/#sluzby
Více informací pro blízké je k nalezení například na našich stránkách:
https://drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Přeji jen vše dobré a držím palce!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná