Rizika užívání velkých dávek CBD při adolescenci
Sekundární částice
Dobrý den je mi 15let dříve jsem kouřil asi půl roku denně marihuanu a uvědomil jsem si že to není ve vývoji dobré na mozek a tak jsem přešel na CBD. Mám na zahradě několik kytek s THC pod 0,3% procent a CBD 8% dělám si z nich scaf a ten obvykle kouřím v bongu tak jeden dva kotle denně. Hodně mi to pomáhá s chutí na normální trávu ale nevím pořádně jestli má CBD také nějaké špatné vlivy na mozek ve vývoji a jestli bych neměl hulit vůbec. Chápu že to není dobrý na plíce ale primárně mě zajímá škodlivost na mozek paměť učení atd. Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
strávila jsem relativně dost času dohledáváním článků na toto téma. Obecně se uvádí, že CBD žádný extra velký vliv na paměť a učení, resp. kognici nemá. Nicméně i tak má užívání CBD svá rizika. Zde najdete velké množství článků, zejména však v angličtině.
První část těchto rizik souvisí se samotným CBD. Více vám napoví navazující obrázek, kde se hovoří o rizicích medicínského CBD, kde najdete tučně a velkými písmeny informaci, že dopady dlouhodobého užívání nejsou dosud dobře známé a dále pokračuje výčet možných potíží: rizikové kombinování s jinou medikací, ospalost, únava, průjem, u malých dětí hrozí záchvaty, poškození jater, ospalost, horečka a zvracení.
CBD se zkoumá u dětí s různými psychickému potížemi (ADHD, úzkosti, potíže se spaním ... ale ty se užíváním řeší, né vyvolávají atd.), dále se zkoumá u dospělých v oblasti modulace nálady, při bolestech, potížích se spaním, při nechutenství atd. často v souvislost s nějakým dalším vážným onemocněním, jehož léčba s sebou nese potíže, které užívání marihuany (často kombinace CBD a THC) pomáhá korigovat.
Pokud jde o vaše užívání, předpokládám další rizika spojená se způsobem užívání (sám je zmiňujete), dále pak nejistotu, že vaše výpěstky mají skutečně takový obsah THC a CBD, jaký u nich uvádíte. Čím větší podíl THC, tím větší rizika (ne jen pro psychické zdraví, ale také právní).
Na celé situaci je navíc zarážející, že v tak nízkém věku máte za sebou poměrně intenzivní užívání marihuany s obsahem THC. Zdá se, že si nikdo ničeho nevšiml? A nyní si sám pěstujete dál marihuanu podle vašich slov s CBD a stále o tom nikdo neví?
Během čtení dotazu se mi opakovaně vracela otázka, co vedlo tak mladého člověk k užívání marihuany ... ať už s jakýmkoli obsahem THC a CBD? Co vás k něčemu takovému přivedlo? Je snad něco, s čím byste potřeboval pomoc? Něco, co vás trápí? Chutě na marihuanu lze přeci řešit a zvládat i jinak než užíváním marihuany s CBD. Máte někoho, kdo o všem ví, s kým můžete o všem mluvit? Je někdo, komu byste se dokázal svěřit?
Netuším, jestli si o po tak dlouhé době bez odpovědi odpověď přečtete. Pokud ano, přimlouvám se, abyste na sebe dával pozor ... psychické i fyzické zdraví máte jen jedno. A jestli to jen trochu půjdete, najděte někoho, komu můžete věřit ... někoho, kdo by vás vyslechl ... napadá mě psycholog, nějaký poradenský pracovník, kolegové z nízkoprahových klubů? Držím palce a kdybyste potřeboval kontakty, ozvěte se.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.