Vyšetření krevního oběhu
Toxic
Dobrý den,
dříve jsem užíval injekční aplikací drogy. Je to cca. 11 let nazpátek.
Z preventivních důvodů bych rád podstoupil vyšetření krevního oběhu, cév atd., aby se mohla vyloučit možnost potenciální trombózy, embolie.
Moc se mi nechce jít na běžnou kardiologii nebo angiologii s tím, že jsem dříve užíval drogy...
Rád bych se Vás zeptal, zda neexistuje diskrétnější způsob, jak podstoupit vyšetření?
Existují doktoři, instituce, která se specializuje na takové typy pacientů (narkomani, bývalí narkomani) a dělají takové a podobně vyšetření?
Cítil bych se pak lépe v instituci, kde běžné takové lidi vyšetřují...
Také se mi moc nechce mít někde lékařskou složku, že jsem užíval drogy...
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Toxicu,
Vzhledem k tomu, že jste už 11 let stabilizovaný bez dalšího pokračování v injekčním užívání, bych Vám spíše doporučila využít služeb " běžných" ordinací. Nárok na preventivní prohlídku máte každé dva roky u svého praktického lékaře a ten by Vás měl poslat k specialistům. Většinou je to na základě nějakých obtíží či právě z preventivních důvodů. Pokud Váš praktický lékař nemá nic v záznamech o drogové minulosti,  tak to tam nenapíše nebo se s ním pokuste domluvit na nesdělování těchto informací.
Máte nějaké obtíže, proč chcete podstoupit vyšetření? Pokud by Vám hrozila embolie nebo trombóza v důsledku injekčního užívání, tak by se to projevilo bezprostředně v té době a ne s odstupem několika let. Jinak trombóza a embolie může být i důsledkem něčeho jiného než inj.užívání. Běžnými rizikovými faktory vzniku krevních sraženin v hlubokých tepnách jsou: dlouhodobá nehybnost dolních končetin, obezita, těhotenství, stavy po velkých chirurgických výkonech, kouření, křečové žíly atd. Embolie může být plicní nebo vzduchová, která vznikne nasátím vzduchové bubliny do žíly, může vzniknou při dekompresní nemoci nebo při operacích hlavy.
Jinak je škoda, že se podceňujete a nevnímáte se za člověka s běžnými zdravotními komplikacemi, který může využít zdravotní služby bez toho, že ho bude provázet drogová minulost. Tedy pokud jsme to správně pochopila, že nyní nejste uživatel. Zároveň chápu i Vaše obavy, někdy jsou zdravotníci v tomto směru nejkritičtější a odmítající.
Přesto Vás chci podpořit v sebepřijetí i s takovou minulostí, ale aktuálně dlouhodobě fungujícího.
HS