Bolest ruky po jehle
MiškaMyš
Dobrý den, po nitrožilnim užití perniku mám silnou bolest jakoze v paži tam jak jsou bicáky třeba.. mám to tvrdší a děla mi problém natáhnout ruku, nebo v ni držet Něco težkýho, nateklý mi to nepřijde..
samotná aplikace byla bolestivejsi ale mimo žílu jsem nebyla, protože jsem natahla a byla tam krev.. Nevite prosím co by to tedy mohlo být?
Ještě mě napadlo jestli to nemůže být tím pernikem, protože je to od novyho zdroje a je dost silný.. když jsem si to dávala nosem tak to pálilo snad nejvic co jsem kdy zažila
Děkuji za odpověď a omlouvám se moc se v tom nevyznám.. Jehlou beru teprve asi měsíc

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, MiškaMyš,
díky za Váš dotaz. Bohužel takto na dálku lze těžko objektivně vyhodnotit příčinu vašich potíží. Nevím ani jak dlouho potíže po aplikaci trvají.
Bylo by rozumné vyhledat lékaře, aby Váš stav zhodnotil. Pokud nechcete jít k lékaři, vyhledejte alespoň kontaktní centrum pro uživatele drog a ruku pracovníkům ukažte. Většinou v těchto centrech pracuje proškolený personál, někde již dokonce pracují i lékaři. Ti Vám ruku ošetří a poradí jak máte dále postupovat. Kontaktní centrum můžete navštívit zcela anonymně a bezplatně, takže se nemáte čeho bát. Víte kam se obrátit? Kdyžtak napište odkud jste a zašlu Vám kontakt.
Ptáte se také, zda to nemůže být tím pervitinem. Tím to také samozřejmě být může. Vše, co si s pervitinem aplikujete do žil není primárně k injekční aplikaci určené, ani nevíte, co vše aplikovaný pervitin obsahoval. Výrobci pervitinu a dealeři jsou schopní přidávat do pervitinu různé léky, příměsi apod. Nezapomeňte, že každá injekční aplikace je velmi riziková. Proto zkuste zvážit alespoň nějakou bezpečnější alternativu užití.
V celém těle je velké množství nervů. Ty jsou spolu s žílami a tepnami těsně vedle sebe. Je někdy obtížné se do žíly trefit. V případě, kdy se člověk do žíly netrefí, může dojít k těžkým komplikacím: bolest, poškození tkáně, infekce. Často také dochází k hlubokým podkožním abscesům. Může dojít k nervovému poškození až s rizikem ochrnutí, proto je vhodné vyhledat lékařskou pomoc. Někdy může postačit studený obklad, klidový režim, aplikace protizánětlivých mastí a vše se do několika dní vrátí do normálu.
Stačí Vám to takto? Buďte na sebe opatrná!
Pokud se potřebujete na cokoliv doptat, klidně napište.
S pozdravem,
Nikol Spůrová