Mrtvice
Stella
Doby den, chtěla bych se zeptat jestli ne možná si vyvolat z drog mrtvici. Stalo se mi že jsem měla bad trip, poradně jsem někomu nerozumněla, skoro jsem necitila jednu ruku, vydělá jsem rozmazane, mluvit jsem mohla normálně i přemýšlet, nemohla jsem moc chodit všechno se točilo, bolela mě hlava, bylo mi špatně od žaludku

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Stella,
děkujeme za váš dotaz. Cévní mozková příhoda nebo také lidově mrtvice je nedostatek krve v určité části mozku, následkem čehož dojde k jeho odumření. Přerušení dodávky okysličené krve do mozku je nejčastěji způsobeno na základě trombu (či embolu), který cévu ucpe. V dalších případech dochází ke krvácení do mozku prasknutím cévy či vlivem kombinace obojího.
Trombózy a následné embolie se obvykle mohou tvořit při užívání drog (nejčastěji díky injekční aplikaci či kouření). Obecně je každé užití drog i malé dávky rizikem pro vznik embólie. Velkým rizikem také může být přetížení krevního oběhu až srdečního selhání.
Užívání drog má mnoho dalších rizik pro organismus. Krom dalších fyzických obtíží, které bych Vám mohla vyjmenovat, je zde také riziko rozvoje závislosti, strachů a úzkostných stavů nebo toxické psychózy.
Zkuste tedy zvážit, i dle vaší dosavadní zkušenosti, zda není čas s užíváním drog něco udělat. Je pravděpodobné, že by se Vám to ještě mohlo zopakovat či přijít něco závažnějšího.
Stačí Vám to takto? Pokud byste se potřebovala na cokoliv doptat, neváhejte znovu napsat.
Přeji Vám vše dobré a buďte na sebe opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová