Pervitin a potrat
JTP
Dobrý den,
Asi čtyři měsíce beru pervitin (šňupáním) ne v moc velkém množství, ale dá se říct, že každý den.
Aby toho nebylo málo tak jsem zjistila, že jsem těhotná. Bohužel si dítě nemůžu nechat. V úterý jsem objednáná na potrat a tak se chci zeptat. Může mít pervitin nějaký vliv na zákrok? Bohužel musím na velkou interrupcí, protože jsem už v desátém týdnů.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den  JTP.
Doporučovala bych Vám si nyní preventivně pervitin nevzít až do zákroku. Pervitin jako stimulant ovlivňuje srdeční činnost a v kombinaci s narkózou to může ovlivňovat životní funkce a způsobit komplikace.
I poté bych byla opatrná, abyste nezatěžovala organismus a zbytečně neprodlužovala rekonvalescenci. Také po psychické stránce Vás užití pervitinu může hodit do větší nepohody, kterou i tak můžete prožívat po zákroku.  .
Zbytečně si nenakládejte v tak náročné situaci a užití pervitinu odložte na příhodnější dobu, když už se nechcete užívání vzdát.
Buďte na sebe opatrná přeji Vám, ať vše dobře dopadne.
HS