Nevolnost po EXT
Daniel
Dobrý den, nejsem uživatel žádných drog mimo nikotinu a občas kratomu. Byl jsem na párty a byla mi nabídnuta extáze. Přijal jsem ji, jednou- asi před dvaceti lety, jsem ji zkusil. Teď jsem jich užil několik, párty trvala tři dny. V kombinaci s alkoholem. Problém je, že už je mi týden zle. Mohu ležet či sedět, jím, spím, piju, ale téměř se nemůžu hýbat. Nic mě nebolí, ale jsem absolutně zesláblý, je mi na zvracení, točí se mi hlava, pocit jako při dušení - něco, jako mi bylo občas zle z přehřátého autobusu jako dítěti. Návaly horka, občas třes. Možná bych to přirovnal s kocovinou - ale týden? Normálně sportuji, starám se o své zdraví. A poslední tři dny žádné zlepšení, nepomáhají žádné léky- brufen, diazepam,. Je mi už trošku víc let, stydím se to říct svému lékaři. Do práce chodit nemohu, nemohu se ani narovnat, jídlo mi vozí ...co mám dělat?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Danieli,
rozumím tomu tak, že je to už týden od užití poslední tablety extáze, co je vám špatně. Je to tak? V tuhle chvíli možná ještě o pár dní více? Nebo se to přes víkend zlepšilo?
Týden už je opravdu hodně dlouhá doba! A byť rozumím tomu, že se vám nechce přiznávat se svému ošetřujícímu doktorovi, nejspíš bych to v tuhle chvíli považovala za nejrozumnější. Přeci jenom jde o vaše zdraví!
Píšete, že jste starší, ale nenapsal jste konkrétní věk. Nevím, jak jste na tom zdravotně ani psychicky,netuším, co přesně jste ty tři dny na párty dělal, jak jste se o sebe staral tam, zda jste odpočíval, jak moc jste se hýbal a jak, ve srovnání se svou normou, což by vše mohlo mít vliv na průběh dojezdu a celkové vyčerpání. Nicméně skutečně není zvykem, aby byl dojezd takhle dlouhý a intenzivní! Vyloučit to ale nedokážu.
Jet tři dny na extázi, intenzivně tančit ... dost možná jste se vydal ze všech rezerv, přetáhnul se celkově - přetížil všechny systémy - pohybový aparát, dýchací cesty, mozek dostal zabrat ... Zas by nebylo až takové překvapení, že by někdo nezdraví a netrénovaný byl po takové jízdě úplně vyřízený, hnul si s nějakým svalem apod. Vy ale zároveň píšete, že normálně sportujete a staráte se o své zdraví. Takže o důvod víc zajít k doktorovi, přeci jenom se celá věc mohla s něčím zkombinovat (viroza?), mohl jste si ublížit (třeba tím přetížením a zátěží) a nebo by mohlo jít o psychosomatický problém, kdy se člověk hodně pozoruje, vše ho bolí, a jediná cesta, jak to zarazit, je krátkodobě medikace. Nejtěžší bývá, když člověk takové potíže zanedbá a postupně se na ně nabalí další problémy a vše přejde do chronicity. Léčba takových problémů pak bývá dlouhodobá a komplikovaná. Takže čím dřív, tím lépe!
Nebudete první ani poslední, kdo s něčím takovým za doktorem přijde. Jasné, není to nic, na co by byl člověk pyšný, ale stane se. Držím palce, aby se vše brzo dalo do pořádku a bylo vám lépe. A budu moc ráda, když se ozvete, jak se situace vyvinula.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.